Czytasz wypowiedzi znalezione dla frazy: alutec felgi





Temat: Passat nie chce jechac prosto :(


Gnebi mnie ostatnio sprawa zamilowania mojego pojazdu (Passat '99 sedan)
do
samoczynnego kierowania sie na prawy pas. Autko powoli, lecz wyraznie
kieruje sie w prawo, nawet przy niewielkich predkosciach (40 km/h).
Odczuwalne jest to bardziej po zdjeciu nogi z gazu, przy hamowaniu i przy
najechaniu na nierownosci studzienkopodobne. Podczas przyspieszania -
jedzie
na wprost. Wybralem sie wiec w pielgrzymke po serwisach. Na poczatek
zbieznosc u Gajosa (VW) w Sopocie. Macher od Beissbartha stwierzdzil, ze
dawno nie widzial tak prostego auta. Przestawil o cwierc stopnia kat
pochylenia prawego przedniego kola - drobna korekta. Obmacal zawieszenie,
na
moje zyczenie wytrzasl amorki  - stwiedzil, ze jest ok. Test drive nie
wykazal niestety zadnej poprawy, passat pozostal prawolubny. Jako ze
zmienialem po kupnie auta (05.2002) opony  (4x goodyear, kierunkowe)
uderzylem do gumiarza - ocena stanu felg (alu), zamiana miescami opon
(prawa
strona na lewo), ponowne wywazenie - all ok. Kontrolnie dwie wizyty: w
Carmanie (pomiar zbieznosci - ok)  u zaprzyjaznionego mechanika w
mercedesie
(znowu look na podwozie).
A panzerwagen jak jechalo w prawo, tak jedzie... macie jakies pomysly co
by
to moglo byc?
Jeszcze cos - auto na 100% nie jest uderzone.


W pewnym stopniu winne jest chyba także nachylenie naszych dróg - od środka
w prawo.

J.Mat.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku





Temat: toyota yaris vs. vw polo


"Remigiusz Dąbrowski" <dabrows@zetokatowice.plwrote in message



| || 52 tys. za yarisa? 65 za polo?? Jezu, toż to rozbój...

| Dlaczego? Popatrz na cenniki opcji dodatkowych, jak sobie
| skompletujesz auto z sensownym wyposażeniem, to tak jakoś
| wychodzi... W przypadku kompakta robi się 80-90 tysięcy,
| w przypadku maluchów pięćdziesiąt parę to na prawdę nie
| jest nic nadzwyczajnego.

Na Boga, jakie masz wyposażenie w yarisie, że cena sięga połowy dużej
bańki??


Yaris 1.3, 3d, LUNA - 42,100 zl
opcje:
  metallic
  felgi alu 14"
  zestaw klimatyzacyjny
  dywaniki welurowe
  autoalarm Challenger P
  blokada skrzyni biegów

razem: 51,500 zl (według www.toyota.pl)

Pozdr.

Pete

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku





Temat: toyota yaris vs. vw polo


Yaris 1.3, 3d, LUNA - 42,100 zl
opcje:
  metallic
  felgi alu 14"
  zestaw klimatyzacyjny
  dywaniki welurowe
  autoalarm Challenger P
  blokada skrzyni biegów


I jeszcze parę gadżetów (ze skórzaną kierownicą i sterowaniem radiem w niej)
mam w Corsie 1,2 5d za jedyne 43tysie - wersja N'joy.
Kurde - a kiedyś nie lubiłem Opli:-)
Andrzej

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Citroen ZX Sprzedam

Citroen ZX 1.6i Aura,
Moc: 90KM,
Produkcja: 1993
Przebieg: 95 tys. km.
Kolor: ciemny granat
Sprowadzony w grudniu 1996 (w człości i o własnych siłach)
Dodatki:
- elektryka:
    - szyby przednie,
    - prawe lusterko,
    - szyberdach
- immobilizer
- centralny zamek z alarmrm na pilota
- felgi alu 14",
Wymienione:
   - wszystkie amortyzatory,
   - klocki, tarcze i szczęki.
Cena ok. 21.000 zł
Za niewielką dopłata mogę dołożyć radiomagnetofon Pioneer + zmieniarka na 6
kompaktów
kienio
kie@polbox.com

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Komplet felg ALU od Fiata Seicento (5J13)
Sprzedam komplet ALU felg od Fiata Seicento (5 szt.)
Przebieg 20 kkm (tyle ile auto :)
rozmiar 5J13 rozstaw otworow 98
rocznik 98.
stan bardzo dobry
cena 900 PLN / 5 szt.

tel. 0 602 357 537
kurc@wsi.edu.pl
Katowice

KuRcZaK

 ---

 __("<    ------------ mailto:kurc@wsi.edu.pl ------------<-
 \__/           ------------ http://www.kurczakrally.w.pl -----------<-
  ^^                   -----------------ICQ :  7321839 ------------------<-

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Sprzedam alu do BMW 3 (E36)
jaki model  (moze jakas fotka?)
jakie miasto

ciu@kki.net.pl

Użytkownik Piotr Sobczak <pio@tch.com.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:38E06D7D.1DDAA@tch.com.pl...

Szprzedam felgi alu 7Jx15 oryginalne BMW do trojki E36, nowe (niespelna
polroczne), kupione u dealera (jest rachunek).
Przejechaly tylko zime, sa nie uszkodzone i w stanie idealnym.
Cena za komplet 1000 PLN.

Piotrek


Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Moje nowe zimówki - test w warynkach ekstremalnych.
Garland <nos@czakram.krakow.pl.usun.tonapisał(a):


Nie bój. I tak Ci zaraz napiszą, że na letnich przejechałbyś równie
sprawnie... ;)


Ja przedwczoraj chciałem podjechać do gumiarza zmienić opony na zimowe.
Letnie to już mocno zjechana Potenza S03. Mimo szpery z przodu.. nie
udało mi się na nich wyjechać z podwórka! Na ubitym śniegu ślizgały mi
się oba przednie koła na raz, a kierunek jazdy był zupełnie przypadkowy.
O dziwo na wstecznym autko nawet się słuchało, a do przodu ni cholery.

Wcześniej ktoś tu narzekał na jazdę po śniegu na GY F1. W porównaniu z
tym co miałem to jest pestka. Wiem - bo matka ma civica ciągle jeszcze
na letnich F1 ;-)

Po 2minutach prób spękałem i w końcu nie odważyłem się wyjechać na tym
ogumieniu na białą ulice ;-) Wiozłem i sam na lewarku przełożyłem koła.
Niestety na razie tylko przednie, bo z tylnych nie udało mi się zdjąć
metalowych pierścieni centrujących felgi alu. Zapiekły się skubańce :(

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: niby prosta zmiana kola...


Pytanie skad sie wzial taki numer i w konsekwencji co radzicie - nabyc
nowe
kolo, czy moze sprobowac
nabyc same sruby ? (mozna w ogole)


Mam to samo tylko bez podkładek: fabryczne felgi alu, zapas blaszany
(chociaż rozmiar dokładnie ten sam). Śrubami do zwykłych felg nie dało
się dokręcić zapasu (za długie). Tak więc Peugeot nie jest osamotniony
- Alfa Romeo podąża tą samą drogą. Coś też słyszałem o podobnych
problemach w autach marki Mercedes - można więc powiedzieć, że takie
niedociągnięcie jest "w dobrym tonie". ;-)

Rozwiązanie: pojechać do jakiejś firmy większej zajmującej się ogumieniem
i dokupić odpowiednie śruby (mogą nie mieć na stanie, ale zwykle potrafią
sprowadzić). Cena jednej śrubki to 4-5 PLN.

Pozdrawiam,

Daniel Iwanowski

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: niby prosta zmiana kola...


| Pytanie skad sie wzial taki numer i w konsekwencji co radzicie - nabyc
nowe
| kolo, czy moze sprobowac
| nabyc same sruby ? (mozna w ogole)

Mam to samo tylko bez podkładek: fabryczne felgi alu, zapas blaszany
(chociaż rozmiar dokładnie ten sam). Śrubami do zwykłych felg nie dało
się dokręcić zapasu (za długie). [...]


Tzn, ze sprzedaja ci auto z kolem zapasowym, ktorego nie mozna przykrecic
????
Niezle :-//

Moje alu mogly byc dokupowane pozniej (stad nie mam pewnosci co bylo
oryginalnie)


Rozwiązanie: pojechać do jakiejś firmy większej zajmującej się ogumieniem
i dokupić odpowiednie śruby (mogą nie mieć na stanie, ale zwykle potrafią
sprowadzić). Cena jednej śrubki to 4-5 PLN.


OK. zaraz wieczorkiem sie udam celem sprawdzenia :-)

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: niby prosta zmiana kola...


| Pytanie skad sie wzial taki numer i w konsekwencji co radzicie - nabyc
nowe
| kolo, czy moze sprobowac
| nabyc same sruby ? (mozna w ogole)

Mam to samo tylko bez podkładek: fabryczne felgi alu, zapas blaszany
(chociaż rozmiar dokładnie ten sam). Śrubami do zwykłych felg nie dało
się dokręcić zapasu (za długie). Tak więc Peugeot nie jest osamotniony
- Alfa Romeo podąża tą samą drogą. Coś też słyszałem o podobnych
problemach w autach marki Mercedes - można więc powiedzieć, że takie
niedociągnięcie jest "w dobrym tonie". ;-)


Nie jest to niedociegniecie firmy ale dystrybutora.
Baran nie dolaczyl kompletu srobek.
No jest tez taka opcja ze nie znalazles ich.
U mnie w Maximie byl zestawik razem z kluczem.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Opony zimowe latem?


dodam, że dodatkowo piszczą na zakrętach.
Ja się cholera wybieram niedługo do Genewy, cieniasem, na zimówkach
własnie
(kasa...), mam nadzieję, że wrócę.


Szkoda tych zimówek bo po takiej podróży przy obecnych upałach to za wiele z
nich nie zostanie a i bezpieczeństwo żadne bo od gorąca mogą strzelić. Ja do
golfiaka kupiłem komplet używanych opon letnich 14" (i to typu "sport"
210km/h max ;) za 200zł. Z założeniem na felgi alu i wyważeniem zapłaciłem
220zł więc to nie jest jakiś wielki pieniądz a różnica w prowadzeniu auta i
bezpieczeństwie jest ogromna.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: jakosc felg alu
W zwiazku z tym, ze zbliza sie sezon letni bede kupowal do swojego autka
felgi z lekkich stopow.
W zwiazku z tym pytanie : czy warto zainwestowac w felgi f-my np. OZ ( 200zl
wiecej na 1 szt.) czy ze spokojem mozna zakupic felgi f-my RONAL ?
Autko jest do jazdy oczywiscie cywilnej.

pozdr.
KRzysiek

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: jakosc felg alu

nasyzch dziurach taniej jest płacić za prostowanie miękkich (czyli
tańszych) felg alu niż kupować co i rusz nowe zawieszenia spawać
popękane karoserie. A tak się właśnie dzieje przy twardych alumach i
niskich profilach opony.


Zgadza sie, jak na OZ przylozysz w kraweznik
to odpada cala zawiecha, a felga cala :))

pol

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: jakosc felg alu

"polandcruiser" <p@geo.pl wrote in message



nasyzch dziurach taniej jest płacić za prostowanie miękkich (czyli
tańszych) felg alu niż kupować co i rusz nowe zawieszenia spawać
popękane karoserie. A tak się właśnie dzieje przy twardych alumach i
niskich profilach opony.

Zgadza sie, jak na OZ przylozysz w kraweznik
to odpada cala zawiecha, a felga cala :))


Zabrzmiało to prawie jak o tych niezajeżdżalnych pancerwagenach ;-)

Ale rzeczywiście OZy bywają ładne, szczególnie te złote :-)

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Jak jezdzic na lancuchach?
Użytkownik "sufa" napisał:


jesli portfel twoj zasobnym jest to spojrz na http://www.pewag.pl/
sa tam tzw spidery. owszem, cena jest niemala, ale monrtaz jest
przekomfortowy.


Witam!!
I owszem usłyszałeś gdzieś dźwięki dzwonu, ale gdzie dzwonią
to nie masz fioletowego pojęcia.!!!
Spidery:
1.) konieczność (za 1 razem) zainstalowania tzw. bazy
(nie wiem dokładnie jak sprawa wygląda w przypadku felg ALU)
jeździsz cały czas z zamontowaną tą bazą
2.) konieczność wygospodarowania w bagażniku miejsca na karton
w wielkosci koła +/-  8cm
I gdzie Ty widzisz ten arcy/przekomfort ??

_______________________________________________
1. Bogdan - Ford 93' (84'-wykończony przez Adama) P.M.S.
2. Jak dobrze być złym ??
3. G-G:1665912
4. Ile wleje, tyle spali, a na drodze/trasie nie 'zawadzam'
5. :O

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Felgi ze stopow lekkich ze szprychami w ksztalcie lopatek smigiel - dlaczego?


Daniel_I <danielei@/tnij/poczta.onet.plwrote:
"Jakub Zawiła-Niedźwiecki" <j@astercity.netwrote in message
news:bj294u$q65$1@inews.gazeta.pl

| Znaleźc się da :-)

Że da się znaleźć, to wiem - ale ja pytałem kolegę Zygmunta,
dla którego fakt, że typowa popularna felga ze stopów lekkich
waży ze dwa razy więcej od blaszanego odpowiednika wydaje się
być czymś niepojętym :)


AFAIR tylko felgi w Porsche 911 Turbo ze znanych mi autek są bardzo lekkie -
jezeli chodzi o seryjnie instalowane felgi "alu". Tyle że felga do Porsche
kosztuje z 10k złotych.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Felgi ze stopow lekkich ze szprychami w ksztalcie lopatek smigiel - dlaczego?

"Jakub Zawiła-Niedźwiecki" <j@astercity.netwrote in message



AFAIR tylko felgi w Porsche 911 Turbo ze znanych mi autek są bardzo
lekkie -
jezeli chodzi o seryjnie instalowane felgi "alu". Tyle że felga do Porsche
kosztuje z 10k złotych.


Moje tez w sumie nie sa zle. 17/7.5 ponizej 8 kg. Ile takie stalowki waza?

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: jeszcze mam 4 kola...
Witam
O maly wlos a  stracilbym swoje pieknye 4 kol......tak tylko kolka
Rano w niedziel tak sobie patrze na kola mego samochodu i co widze...
Nakretki dziwnie poluzowane.
Okazalo sie ze w nocy amatorzy felg ALU wyszli na spacerek....
BOze dzieki Ci za zabezpieczenia - ciekawe kiedy podrobia i mnie
oskubia..
Wyobrazcie sobie ze na kazdym kole 4 z 5 srub poluzowane i to znacznie..

Co to sie dzieje..
Pozdr
Obcy
p.s. 200m stala Astra na ceglowkach a obok Pani Policjanka... coz temu
sie nie udalo..

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: jeszcze mam 4 kola...
Okazalo sie ze w nocy amatorzy felg ALU wyszli na spacerek....
BOze dzieki Ci za zabezpieczenia - ciekawe kiedy podrobia i mnie
oskubia..

          Jesli to nie tajemnica - jakie Masz sruby zabezpieczajace ,ze im
sie nie udalo? Bo takie na specjalna nakladke  na klucz ,mozna niestety
otworzyc :-( bez niej.

Wyobrazcie sobie ze na kazdym kole 4 z 5 srub poluzowane i to znacznie..
Co to sie dzieje..
p.s. 200m stala Astra na ceglowkach a obok Pani Policjanka... coz temu
sie nie udalo..


     Krew czlowieka moze zalac !!! I wez tu sobie doloz spojlerek , halogeny
czy felgi - budzisz sie rano ...i czesc! Alternatywa jest jedynie garaz.
Pozdr.Jacek57
fiesta ghia
Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: jeszcze mam 4 kola...

obcy wrote:
Okazalo sie ze w nocy amatorzy felg ALU wyszli na spacerek....
BOze dzieki Ci za zabezpieczenia - ciekawe kiedy podrobia i mnie
oskubia..
Wyobrazcie sobie ze na kazdym kole 4 z 5 srub poluzowane i to znacznie..


A gdzież to tacy felgomyśliwi chodzą? Bo u nas na Chomiczówce to rypią koła,
ale razem z całą resztą... Jednego malucha za...li na moich oczach. Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: klej do chłodnic...please
Witam
Czy ktoś może mi polecić sprawdzony klej do załatania dziurki w chłodnicy
aluminiowej....a może inny tani pomysł?
z góry dzięki za pomoc

Mozliwosci masz takie: spawanie w oslonie argonu - jezeli jestes z okolic
Wawy to moge polecic czlowieka ktory jest dobry w spawaniu aluminium
(naprawia tez bloki, felgi alu i takie tam.. ;)) (karczew kolo warszawy)
Inny pomysl to lutowanie czyms co ja znam pod nazwa alumipro - pewnie jest
tez wiele innych nazw. Jest to reklamowane jako technologia wojskowa z USA -
ma forme drucikow tak na oko fi 3. Kiedys lutowalem tym kształtowniki
aluminiowe - wytrzymalosc laczenia wieksza niz aliminium. Potrzebny jest do
tego palnik na propan (nie na propan + tlen tylko na sam propan). Na twoim
miejscu klejenia starałbym sie unikac (chociaz moj znajomy skleil kiedys
blok od traktora na zywice (oczywiscie odpowiednia zywice)  i podobno
traktor jezdzi do dzis - nieprawdopodobne ale prawdziwe.
Masz jeszcze trzecia mozliwosc - w ofercie loctite ( nie pamietam
oznaczenia) jest klej to aluminium, ktory wlasciwie przypomina szpachle
(bardzo gesty, dwuskladnikowy) opakowanie kosztuje kolo 100PLN.

Pozdrawiam i zycze powodzenia
Piotr

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: klej do chłodnic...please

On Mon, 30 Apr 2001 17:11:57 +0200, Piotr Bodek wrote:
Czy ktoś może mi polecić sprawdzony klej do załatania dziurki w chłodnicy
aluminiowej....a może inny tani pomysł?
Mozliwosci masz takie: spawanie w oslonie argonu - jezeli jestes z okolic
Wawy to moge polecic czlowieka ktory jest dobry w spawaniu aluminium
(naprawia tez bloki, felgi alu i takie tam.. ;)) (karczew kolo warszawy)


A takie cienkie chlodnice to tez potrafi pospawac ?

J.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Sprzedam Alu-felgi Artec 14x6 z oponami.

Sprzedam Alu-felgi Artec 14x6 z oponami Pirelli P4000e 195/60 VR 14, około
3 milimetrów.
Cztery śruby, rozstaw Fiat'oski, pięć ramion bez rantów ( ciężarki
naklejane) STAN IDEALNY.
nawet najmniejszej rysy, wgniecenia.

Felgi kupowane w Polsce u oficjalnego dilera ( mam gwarancję )

Były to felgi letnie na samochodzie Alfa romeo.

Cena felgi+opony 1400 PLN.

Warszawa, tel.: 602224798 Waldek po 4 stycznia.  Lub Mail wa@kki.net.pl

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Renowacja felg ALU
Witam,
mam nastepujacy problem.

Wiekowe felgi (jak i auto) chcialbym dac do renowacji lub takowa
przeprowadzic samemu. Felgi pokryte sa czyms w rodzaju teflonu, ktory
miejscami zszedl i odchodzi jak stara farba (ale nie farba :) - czy mozna to
jakos domowym sposobem zeszlifowac/pomalowac ?
Bo jakos nie usmiecha mi sie placic ponad 100 zl za felge w CNF.

Pozdr
Gregor

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Sprzedam felgi ALU 16"

Jaroslaw Kalinski <JKalin@chelm.tpsa.plwrote in message



Jak w temacie Wloskie 5 ramion , stan b. dobry , przebieg ok. 12 tys. km
jezdzone przez dwa sezony. Zima nie uzywane. Kupione 2 lata temu nowe.
Symbol:      7Jx16H2ET-35. Mocowanie na 5 srub.

JK


Jakies zdjecia? Gdzie mozna zobaczyc? Chelm?
Cena?
Jakiej firmy?

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Śruby do felg ALU-POMOCY
Witam wszystkich serdecznie,

Dzisiaj kupiłem 4 x nowiutkie w kartonie felgi alu Ronal R7 16" (do Seata 5
śrub 5x100).
Pytam gościa gdzie są śruby a on mi tłumaczy ze to tych felg nie trzeba
specjalnych śrub, tylko mocuje sie je za pomocą tych samych śrub co dostałem
od producenta samochodu (autko Seat Leon 2003 r.). Uzasadnił to tym ze
gniazda w feldze są koliste a nie stożkowe (w przypadku stożkowych trzeba
miec specjalne sruby)..

Troche to wszystko wydalo mi sie dziwce bo kupujac dokladnie te same felki
rok temu do VW (którego sprzedałem) też Ronal R7 16" 5x100 - tle ze one
miały gniazda stożkowe i dostałem łądne srebrne śruby do nich.

PYTANIE: czy powienienem upierać się i zażadac srub Ronalowskich (srebrnych)
?? Uwazam ze sruba do Alu felgi powinna byc minimalnie dłuzsza (przeciez
grubsza sie czesc felgu aluminiowa do ktrej dochodzi sruba niz w feldze
stalowej)

Pomozcie mi - jakie sruby zalozyc. Nie zeby w nowym autku odpadlo mi np
kolo.

Pozdrawiam
Jaro

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Śruby do felg ALU-POMOCY


Witam wszystkich serdecznie,

Dzisiaj kupiłem 4 x nowiutkie w kartonie felgi alu Ronal R7 16" (do Seata
5
śrub 5x100).
Pytam gościa gdzie są śruby a on mi tłumaczy ze to tych felg nie trzeba
specjalnych śrub,


----------------------------

Trzeba czy nie każda nowa felga ma fabrycznie śruby w komplecie.

pozdr.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: renowacja felg alu (wawa) gdzie?
Witam mam troche zniszczone felgi 15" i chcialem je przed sezonem
jakos podreperowac :) Felgi sa troche poprzycierane o krawezniki i
2 lekko wgiete... :(( Moje pytanie do was: gdzie najtaniej w
Warszawie lub okolicach wypiaskowali by mi te alusy i polakierowali
w miare rozsadnej cenie... dzwonilem do "Auto FELGI" na Znanej ale
oni tam chca 160 za sztuke/80 za stalowa, a tyle to ja na pewno
niedam bo w Kielcach podobno okolo 80zl/alus taka operacja
kosztuje. Z gory dzieki za odpowiedzi.
Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Prośba o pomoc w wyborze... felg alu ;)))
Prośba całkiem serio. Jest sobie 5 projeków:
http://www.autka.qs.pl/lancia/platek1.jpg
http://www.autka.qs.pl/lancia/platek2.jpg
http://www.autka.qs.pl/lancia/platek3.jpg
http://www.autka.qs.pl/lancia/platek4.jpg
http://www.autka.qs.pl/lancia/platek5.jpg

Który wg Was najlepszy? ;)

Jurand.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Chyba kupie Golfa IV


Genic wrote:

| za 52k mozna miec kompaktowego fracuza z silnikiem 110 KM, pelna
| elektryka i klima.

A jeszcze lepsze jest to, że za 56400 można teraz kupić ten sam model
w usportowionej wersji VTS z silnikiem 136 KM...


Ooo tak! Poza tym co ma VTR dochodza jeszcze felgi alu, komputer
pokladowy, radio z CD, tapicerka welur+alcantra i sportowe
siedzenia regulowane, automatyczne wycieraczki, automatyczna
klima, kierownica obszyta skora i wiele innych w tym wszystkie
bodaj pakiety (look, komfort) bez zimowego i skorzanego w tej
cenie.
No i silniczek jest bardzo OK.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: felgi aluminiowe

Jelcyn napisał(a) w wiadomości: ...
gdzie moge kupic felgi aluminiowe do opla astry, salony odpadaja kosmiczne
ceny, moze ktos zna firmy ktore produkuja lub sprowadzaja?

W wiekszosci sklepow motoryzacyjnych lub u wulkanizatorow - tyle, ze tam tez
sa czasem kosmiczne ceny :-( na ten produkt.
Czasem bywaja promocje, np teraz moglbys poszukac (podzwonic) po zakladach
sprzedajacych i montujacych opony zimowe (tak - teraz sa przecenione!) i za
komplet z oponkami zimowymi i jeszcze felgi alu - mozna zaplacic znacznie
mniej i w sumie moze sie oplacic

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Honda Civic -

-----Wiadomość oryginalna-----
Od: dadar@poczta.onet.pl <dadar@poczta.onet.pl
Do: pl-misc-samoch@newsgate.pl <pl-misc-samoch@newsgate.pl
Data: 4 czerwca 2002 08:48
Temat: Re: Honda Civic -

.Zdecydowanie  bym  polecal silnik o wiekszej pojemnosci -


1,6 , ale z kolei ta cena, ponad 60 tys.zl jest troche wygorowana.


hmm... 1.6 110KM VTEC sedan mozna kupic za 59.900 tylko bedzie to auto
produkcja 2001 ale w zamian za to:
- lakier metalik
- klima
- halogeny p/mgielne
- alarm z pilotem (zespolony z centralnym zamkiem)
- dywaniki (drobiazg, ale jest)
- radio CD SONY (4x40W)
no i jak w hondzie reszta czyli abs, 4xel szyby, 2xel. lusterka,
szkoda tylko, ze ABGx2 a nie x4... brak bocznych...

dodatkowo za 1000 zlotych kupilismy felgi alu (w "normalnej" cenie 1600zl) a
ubezpieczenie za 4.2% w PZU niezaleznie czy ma sie znizki czy nie i skad sie
jest !!!

Mysle, ze wybor byl calkiem dobry... dla dziadka (ponad 70 lat), ktory
poprzednio jezdzil mazda (323 1.7D z 91 roku) - jak pisalem w innym poscie
bralismy pod uwage mondeo 1.8 i carisme 1.8 gdi, ale cena zakupu, warunki,
stawki ubezp. spalanie i stosunek mocy do masy
w civicu byly najkorzystniejsze... a 4 gwiazdki w NCAP sa...

Pzdr,
Jawor
MB W124, 300E Sportline AMG +LPG, automat
Mazda 323 1.7D

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: spuszczone powietrze ?

chriso napisał:

pod firmą spuścili mi powietrze z koła (albo zrobiła się dziura, ale w
to wątpię).
facet który mi doradzał jak zmienić (nigdy wcześniej mi się to nie
trafiło, więc nie do końca wiedziałem co i jak), powiedział, że to znany
patent: spuszczają powietrze a potem kradną koła.
1., czy jest w tym jakiś sens?

ano w tym, ze
1) podkladaja cegly
2) spuszczaja powietrze z kol - samochod siada na ceglach
3) zdejmuja kola


to bez sensu
jemu spuszczono powietrze bez cegiel
poza tym skad w miescie cegly na ulicy
i po co komu uzywane kola, gdy nowe sa tanie
a jak sa felgi alu to maja zabezpieczenie przed odkreceniem

mnie 4 razy siadly uzywane opony, ale to byla niestety sprawa szkla na drodze,
gwozdzia i ostrego kraweznika, ktory przecial gume po najechaniu na niego.
Nowe krawezniki bywaja ostre jak szklo.
J.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: spuszczone powietrze ?

to bez sensu
jemu spuszczono powietrze bez cegiel
poza tym skad w miescie cegly na ulicy
i po co komu uzywane kola, gdy nowe sa tanie
a jak sa felgi alu to maja zabezpieczenie przed odkreceniem


spytal sie jaki jest jest sens w spuszczaniu powietrza przy kradziezy opon -
odpowiedzialem
Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: spuszczone powietrze ?

"chriso" <chr@nospam.poland.com schrieb im Newsbeitrag

to bez sensu
jemu spuszczono powietrze bez cegiel
poza tym skad w miescie cegly na ulicy
i po co komu uzywane kola, gdy nowe sa tanie
a jak sa felgi alu to maja zabezpieczenie przed odkreceniem

spytal sie jaki jest jest sens w spuszczaniu powietrza przy kradziezy
opon -
odpowiedzialem


Zdaje się, że dyskutujesz z Expertem :)

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Stabilizator + fiat 126p.
"Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce)"

<spam_goes_h@supersonic.plukwa.netwrote in message


news:slrncpq78s.s4q.spam_goes_here@supersonic.plukwa.net


On Thu, 18 Nov 2004 22:04:31 +0100, Jakub Zawiła-Niedźwiecki
<j@astercity.netwrote:

| Wycina się zbedne blachy, opala się nadwozie z lakieru i resztek
| wygluszeń i zabezpieczeń. Lekkie szyby, lekkie zamknięcia (drzwi,
| klapy), brak deski...

Lekkie kola na ruskich felgach. Chyba tez alu bebny?


Zgadza się. Magnezowe felgi, alu bebny.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Camaro '88
Pokrywa bagaznika do 123 i 123Qp sztuk dwie (zielony metalik ) 200zl/sztuka
Lewy blotnik do 123 zielony metalik (oryginalny nie zadna podroba) 200/szt
Komplet szyb przyciemnianych na zielono fabrycznie do 123 CE --- coupe.
1000zl komplet
Bak paliwa do 123 150zl
Zacisk z tarcza (komplet-sprezyna-drazek) do 123CE przod. 200zl
Felgi originalne srebrne. ( te fabryczne ) --- mam okolo 10 50zl
Wklady do lusterek prawy i lewy --- originalne--z zielona poswiata. 50zl.
Org pomniejszajacy
apteczki do 123 sztuk 3 40zl./szt
Tylna polka szaro czarna --- 1 sztuka 20zl
Chromowane klamki zewnetrzne do 123. 20zl
Felgi alu szprychowa do BMW 5 srubowe ---sztuk 4 60zl/szt
Fotele przednie kremowy skaj. 123 (mozna uprac lub zdjac bo mocno ukurzone
obszycie z futerka) 150/szt
Tylna kanapa 123 kremowy skaj (obszyta zoltym futerkiem---mozna zdjac lub
upracbo zabrudzone kurzem) 150zl/szt
Oparcie 150zl
Przepustnica do 123CE 90zl.
Listwy na tylne boki drzwiowe i blotnikowe do 123 po 20zl.
Oryginalny lewarek od 123. 30zl.
Plyta zakrywajaca otwor kola zapasowego do 123 50zl.
Troche oslonek plastykowych z wnetrza... ?
kremowa tapicerka...(boczki drzwi skaj) po 25zl za boczek
Srodek---nie wiem jak to nazwac...no ta czesc srodkowa pod deska rozdzielcza
gdzie montuje sie radio i sa przelaczniki dmuchaw---kolor granatowy. + caly
stelarz-srodkowa przegrodka itp. 50zl.
Troche chromow na zamki w drzwiach itp. Do uzgodnienia .
Drzwi kierowcy do 123 (stan iddealny) 250zl.
Komplet szyb do 123 bez przedniej 700zl.
Ceny mozna negocjowac.
Norbert
g@poczta.onet.pl
Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: No dobra - doradzcie - ;-) zmiana planow ;-)


PiotrJ wrote:

| Ford Mondeo 2.0 TDdi Ghia
| C5 2.0 HDi SX (ew. kombiaczek)

Pewnie że Cytryna. Tylko wersje wyposażenia weź jakąś lepszą bo IMO w
podstawowej ten samochód nie jest najpiękniejszy.


W HDI SX jest juz sporo wyposazenie dodatkowego ponad to co jest
w wersji X (chyba nie ma takiej nawet przy silniku 2.2HDI).
Mozna zmowic jeszcze pare spraw, typy Xenony (w wersji 2.2),
dodatkowe ogrzewanie (aby nie zamarznac w zimie zanim sie silnik
HDI rozgrzeje), pakiet Look (lakierowane wzystkie czarne
zewnetrzne elementy typu listwy boczne, oslony usterek, czarne
elementy na zderzakach), pakiet automatyczny (skladane
automatycznie lusterka, radar cofania itd) i dwa czy trzypakiety
wykonczenia roznymi materialami (alcantara, moara i skora).
W SXie w standardzie naprawde jest juz sporo.
Aha, to co przemawia za wersja 2.2HDI to ESP w standardzie i
bogatsza wersja zawieszania Hydraktive3 (program Sport i
automatyczne dostosowywanie charakterystyki zawieszenia - nie
mylic z autoamtycznym dostosowywaniem przeswitu). Nie wiem ile
kosztuje wersja C5 2.2HDI Exclusive a zachodzie bo u nas jest
niedostepna ale w tej wersji naprawde jest juz niezly wypas
(pakiety Look, automatyczny, Xeonony, felgi alu itd).

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: I STAŁO SIĘ !!! 1 RAZ OD 1977 KUPUJE ZIMÓWKI, TYLK O JAKIE ??
Użytkownik "jakublad" napisał:


Moim zdaniem nic polskiego. Poza tym dlaczego felgi stalowe? Obecnie
produkowane alufelgi również nadają się na zimę.


Witam!!
Nie twierdze że felgi ALU sie do jazdy zimowej nie nadają.
Ale wiesz; koszt feli alu vs felga stalowa (vide ceny)
"Poszło" już zamówienie w Polskę i powinny byc w poniedziałek:
http://www.opony.com.pl/katalog_opon/znamopone2.asp?ID=35455
Łobadam jak polatam.

ps. 'tnij' zbędne cytaty i odpisuj POD postem 'przedpiszcy'

_______________________________________________
1. Bogdan - Ford 93' (84'-wykończona przez Adama) P.M.S.
2. Jak dobrze być złym ??
3. G-G:1665912
4. Ile wleje, tyle spali, a na drodze/trasie nie 'zawadzam'
5. :O

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: A Wam co ukradli w ASO?
Kiedyś, jak jeździłej jeszcze polonezem, kilka razy naprawiałem skrzynie
biegów (na gwarancji)...
W końcu gwarancja się skończyła ...
... później kupiłem nową skrzynię, a starą sprzedałem facetowi który
wymieniał mi skrzynie.
A co ciekawego okazało się przy demontażu i montażu nowej skrzyni.
pęknięta obudowa - śruby wbijane młotkiem przez jakiegoś skur#ysyna z ASO na
Hallera w Gdańsku.
a bebechy z jakiegoś starego poldka (podobno 1986 rok)- tak twierdził facet
który robił od lat skrzynie (tłumaczył mi jakieś oznaczenia na wałkach, ale
i tak kupił) mimo, że mój był 1993.

Ale kiedyś przy przeglądzie widziałem jak w innym poldku próbowali zdjąć
firmowe felgi alu (szprychowe), panowie fachowcy podnieśli auto, odkręcili
śrubu i próbują zdjąć koło i nic, jak przyspawane. No to na początku "z
buta" - też nic, to cięższy sprzęt - czyli młot zwany czujnikiem, na
szczęście jeden z inteligentów zauważył, że lepiej będzie walić przez jakąś
dechę.
Ale i to nie pomogło. Kolejny pomysł: wkręcili śruby pozostawiając kilka mm
luzu i heja na przejażdzkę. Wywinęli kilka ósemek przed serwisem (tam gdzie
teraz jest stacja RG) zostawili troche spalonej gumy i ... na szczęście dla
właściciela się udało. Aż strach pomyśleć co by wpadło do głowy kolejnemu
fachmanowi od młota i przecinaka (czujnika i sondy).

Ja ze swojej strony radzę, omijajcie ten serwis szerokim łukiem.

Michu #2

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Alufelgi - dlaczego kupujecie
Witam !

Myslalem ostatnio nad tym po co zaklada sie  felgi alu, i dlaczego sa tak
bardzo popularne.

Nasunely mi sie takie odpowiedzi:

- bo samochod ladnie wyglada
- bo mniej zuzywaja sie lozyska itp.
- bo mozna zalozyc opony o innym nizszym profilu
- bo zimowki mozna zalozyc na stare stalowe felgi :-)
- bo odpada problem kradziezy kolpakow :-)
- bo ........

Sławek
---------------------------------------------------------------------------­-
Escort 1,3  LPG "Quarz Gold' - 249.000 km
http://www.poloniapila.isp.net.pl

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Alufelgi - dlaczego kupujecie
Slawek wegus Wegner napisał(a):

Witam !

Myslalem ostatnio nad tym po co zaklada sie  felgi alu, i dlaczego sa tak
bardzo popularne.

Nasunely mi sie takie odpowiedzi:

- bo samochod ladnie wyglada
- bo mniej zuzywaja sie lozyska itp.
- bo mozna zalozyc opony o innym nizszym profilu
- bo zimowki mozna zalozyc na stare stalowe felgi :-)
- bo odpada problem kradziezy kolpakow :-)
- bo ........


........ nie rdzewieja.

Krzysiek

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Alufelgi - dlaczego kupujecie

"Krzysztof Służewski" <k@phys.uni.torun.pl wrote in message



Slawek wegus Wegner napisał(a):

Witam !

Myslalem ostatnio nad tym po co zaklada sie  felgi alu, i dlaczego sa
tak
bardzo popularne.

Nasunely mi sie takie odpowiedzi:

- bo samochod ladnie wyglada


To niejako przy okazji

- bo mniej zuzywaja sie lozyska itp.


A mniej zużywają się?

- bo mozna zalozyc opony o innym nizszym profilu


Nie

- bo zimowki mozna zalozyc na stare stalowe felgi :-)


Podstawowy argument -Serio!  Można niby kupić drugi komplet stalowych, ale
to też wydatek - ok 75% ceny aluminiowych (zakladając że nie kupuje sie zbyt
ekstrawaganckich alusów)

- bo odpada problem kradziezy kolpakow :-)


A także raczej ich gubienia.

- bo ........

........ nie rdzewieja.


To jest drugi koronny argument. Stalowe zawsze mi rdzewiały, bo psy
regularnie na nie się odlewały.

Dochodzi jeszcze jeden argument: aluminiowa zazwyczaj dopuszcza więcej
powietrza do tarcz hamulcowych, dizęki czemu te lepiej się chłodzą i jest
skuteczniejsze hamowanie.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Alufelgi - dlaczego kupujecie

"Slawek wegus Wegner" <weg@poczta.onet.pl wrote in message

Witam !

Myslalem ostatnio nad tym po co zaklada sie  felgi alu, i dlaczego sa tak
bardzo popularne.

Nasunely mi sie takie odpowiedzi:

- bo samochod ladnie wyglada


Podstawowy powood

- bo mniej zuzywaja sie lozyska itp.


???

- bo mozna zalozyc opony o innym nizszym profilu


Zawsze moszna... np  na inne stalowe

- bo zimowki mozna zalozyc na stare stalowe felgi :-)
- bo odpada problem kradziezy kolpakow :-)
- bo ........


bo jak sie wjedzie w dziure to mozna sobie kupic nastepne
wiec nigdy sie nie nudza ;))))))

Pzdrwm

Woocash

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: DRESY, BURASY, SPOILERY, BAJERY - FESTYN!!!


dablj@free.polbox.pl (Wojtek Bykowski) wrote:
| Sa problemy z dolozeniem szerszych felg niz 13" i w konsekwencji
| szerszych opon niz 185 / 70 / 13.

To nie do konca prawda. Z powodzeniem mozna zalozyc 14'' od Fiata 132
lub  Argenty gdzie wchodza max.195/65/14 (zamiennik dla typowych dla
tej felgi  175/70/14 - przy 175 smialo mozna zalozyc 1-calowe
dystanse), bez zadnych ujemnych konsekwencji. Mozna zdaje sie tez 14''
od Tempry, choc glowy nie dam.


Racja. Nie do konca sprawdzilem informacje.  Zmiana na 14" jest
mozliwa, i nie sa potrzebne felgi od konkretnego modelu. Jest kilka
modeli felg (alu i stal), ktore pasuja do E21, z uzyciem dystansow.
Ale zmiana z 185 / 70 / 13 na 195 / 65 / 14 niewiele daje optycznie -
nie wiem jak z wlasciwosciami jezdnymi. Dopiero przy zmianie na felge
15" (gdzie pojawiaja sie juz problemy) wyraznie widac zmiany. IMO nie
warto isc na te 195 / 65 / 14, bo zmiana bedzie glownie postrzegana w
swiadomosci wlasciciela.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: DRESY, BURASY, SPOILERY, BAJERY - FESTYN!!!

On Sun, 01 Mar 1998 01:09:25 GMT, f@friko2.onet.pl (Michal Szybisz)
wrote:


dablj@free.polbox.pl (Wojtek Bykowski) wrote:

| Sa problemy z dolozeniem szerszych felg niz 13" i w konsekwencji
| szerszych opon niz 185 / 70 / 13.

| To nie do konca prawda. Z powodzeniem mozna zalozyc 14'' od Fiata 132
| lub  Argenty gdzie wchodza max.195/65/14 (zamiennik dla typowych dla
| tej felgi  175/70/14 - przy 175 smialo mozna zalozyc 1-calowe
| dystanse), bez zadnych ujemnych konsekwencji. Mozna zdaje sie tez 14''
| od Tempry, choc glowy nie dam.

Racja. Nie do konca sprawdzilem informacje.  Zmiana na 14" jest
mozliwa, i nie sa potrzebne felgi od konkretnego modelu. Jest kilka
modeli felg (alu i stal), ktore pasuja do E21, z uzyciem dystansow.
Ale zmiana z 185 / 70 / 13 na 195 / 65 / 14 niewiele daje optycznie -
nie wiem jak z wlasciwosciami jezdnymi. Dopiero przy zmianie na felge
15" (gdzie pojawiaja sie juz problemy) wyraznie widac zmiany.
IMO nie warto isc na te 195 / 65 / 14, bo zmiana bedzie glownie postrzegana w
swiadomosci wlasciciela.


Ale jak te felgi 14" sa kompletem do skrzyni i silnika 2.0 od Argenty
to 195/65/14 maja sens :) (przelozenia musza byc zachowane).

Pozdrowienia
Wojtek Bykowski

--
Michal Szybisz
f@friko2.onet.pl
2:480/49.777


Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Ale za to pozdrawiam WooWoo:-)
Dzięki któremu, mój potworek uzbroił się w felgi alu -
OZ Superturismo typ Corsa:-)
Wygląda bardzo pięknie, co może potwierdzić kilka osób (mam
nadzięję;-) )
Tak więc dzięki wielkie WooWoo:-))
jedno ale: czemu one się brudzą tak cholernie szybko???:-((
Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Ale za to pozdrawiam WooWoo:-)


Dzięki któremu, mój potworek uzbroił się w felgi alu -
OZ Superturismo typ Corsa:-)
Wygląda bardzo pięknie, co może potwierdzić kilka osób
(mam
nadzięję;-) )


oj wygląda teraz rasowo :-))

Tak więc dzięki wielkie WooWoo:-))


my pleasure...

jedno ale: czemu one się brudzą tak cholernie
szybko???:-((


no cóż klocki mają zazwyczaj to do siebie, że się ścierają
:-)))

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: opony + felgi

Mam Forda Focusa. Czy zestaw: felgii 15" + opony 185/65 R15 to dobry wybór
i
czy nie będzie "przekłamań" na prędkościomierzu?


szkoda, ze nie ma kalkulatorow ktore uwzgledniaja szerokosc felgi ;-))

jaka masz szerokosc felgi oryginalnie i rozmiar orygionalnych opon, jaka
szerokosc felgi alu tej 15"??

b.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: opony + felgi
szkoda, ze nie ma kalkulatorow ktore uwzgledniaja szerokosc felgi ;-))

jaka masz szerokosc felgi oryginalnie i rozmiar orygionalnych opon, jaka
szerokosc felgi alu tej 15"??

prawdę mowiąc to nie wiem. Focus został sprowadzony z Niemiec, właściciel
wymienił felgi na 15" (nie wiem, jakie były oryginalne). Najbardziej
intreresuje mnie to, czy profil opon (65) nie jest za duzy i czy nie
powinienem wybrać opon 195/55 (lub innych).

pozdrawiam i szczęśliwego nowego 2005 roku, Konrad

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Sprzedam akcesoria neonowe.
Sławomir Rubach napisał(a) w wiadomości:
<199905060819.KAA24@dumb.iinf.polsl.gliwice.pl...

Od: Jacek Ziomek <j@polbox.pl

Rafal, mow co chcesz, do Alfy najlepiej pasuja firmowe wzory
- zadne trojramienne wynalazki. Akurat niedaleko mnie facet ma
146 na felgach od QV -  to te w koniczynke. Wyglada czad.
Myłeś kiedyś firmowe kołpaki?
Ja tak - i w życiu nie kupię alusów z mnóstwem okrągłych niewielkich
dziurek.


Mam takie kolpaki. Firmowe z mnostwem okraglych dziurek.
Mycie nie sprawia mi problemow. Jesli felgi alu to dokladnie
w/g tego wzoru.

Jacek.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Sprzedam Polonez 1.4 16V
Jak w temacie, rocznik 95, pierwszy wlasciciel, kupiony w salonie,
bezwypadkowy, przebieg w chwili obecnej 90000 km, kolor ciemno szry
metalic. Mechanicznie/technicznie stan autka jak na swoj wiek bardzo
dobry. Duzy przeglad byl zrobiony przy 80000 km (wymiana swiec, paska
rozrzadu, hamulce). Silnik chodzi miodnie. Jesli chodzi o stan blach, no
cuz - jak to polnez, trzeba by troche nad nim popracowac.

Z wypozazenia to:
- alarm na pilota z centralnym zamkiem
- felgi alu
- komplecik kolek zimowych

Cena wywolawcza - 6000 PLN, samochod do obejrzenia w Warszawie (Bemowo)
tel.: 601 244 722 (handlarzom z gory dziekuje)

Pozdrawiam
Pawel
(z adresu wytnij nospam)

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: zalozylem szerokie kapcie i zaczely sie problemy...
jezdzilem sobie spokojnie mazdeczka 323 na normalnych felgach al i gumach
175/70/13 - ot takie kartofle... kiedy zobaczylem u kumpla OZ 16" :)) i
kupilem.
moze teraz uprzedze wszystkich ktorzy chca zakladac walki do malych
samochodow ze srednia moca (90KM)
minusy:
- w wa-wie tylko po Al. Niepodleglosci mozna jezdzic trzymajac jedna reka
kierownice
- wolniej przyspiesza
- pewnie wiecej pali
- trzeba bedzie prostowac felgii bo zalozylem 205/45/16
- koleiny rulez!!
- glosniejsze opony (jodla)
- przy hamowaniu obie rece na fajerke!
- 3 osoby plus bagaz = obcieranie tylnich opon o nadkole
- pewnie przekaluje licznik ale nie jestem pewien
- jak parkuje na kraweznikach to sie robi korek z mna :)))

plusy:
- wyglad :)))
- o niebo lepiej wchodzi w zakrety bez zadnego pisku

i az sie prosi o cytac z filmu "MIS" : "tylko chodzi o to , zeby te plusy
nie zaslonily wam minusow" :)

jednack oglnie jestem b.zadowolony, jezdze sobie troche wolniej i
bezpieczniej

mam jednak pytanko:
co zrobic zeby nie obcieraly oponki z tylu?? moze zalozych twarde sprezyny
(ktory obniza o 30mm) albo slyszalam o jakis blokadach na amorti zeby sie
mniej wychylaly.
dzieki za rade....

ps. mam do sprzedania 4 felgi alu 13" 8 ramienne , dosc malo popularny model
cena na 600pln - na priva

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: felgi alu
Postanowilem sobie sprawic na wiosne jakies alu do mojej bryczki i rady
chcialem zasiegnac. Gdzie w DC najlepiej kupowac (zeby nie jakies zdzierstwo
bylo)? Jakie alu sa dobre a jakie zle itd? Bo tak prawde mowiac to beda moje
pierwsze alu i nie chce przeplacic za jakis szajs. Poradzcie chociaz jakis
dobry sklep gdzie mi cos podpowiedza. Z gory dzieki.
______
Pozdro
Maronn
Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Fiat Brawa - kilka napraw i czesci zew. ile zaplace / kupic czy nie ?
toc,

 Sun, 21 Jul 2002 15:47:03 +0200, "Krzys_iek" <krzys-iek@___+___wp.plwystukalbyl:

 Sasiad rodziny ma sobie fiata brawa 4 letniego.
 
 nie chce duzo mysle za za 15000 sprzeda , fiacik jest: 1.6 16V 100iles koni,
 wersja SX pelen wypas procz klimy.... przebieg z 34 000 - nie wiele!?

15kpln to bardzo mało. przbieg mały jak na 4 lata. facet jest pierwszym
właścicielem? widziałeś to autko cały czas? znaczy czy go nie rozbił,
wyklepał i potem kupił drugie auto...

 w sumie nie sa to jakies masakryczne uszkodzenia no ale sa, ja chce ladne
 autko.

spoko. 1000-2000 zrobienie na tiptop.

 pozatym - opony torche lyse,

dziwne. co znaczy trochę? chociaż równo zdarte? bo jak nie to może
świadczyć o kraksie i niefachowej naprawie (ale niekoniecznie).

 kosmetyczne, za 1000zl kupie komplet felg alu  ( sa stalowe teraz) dobrych ?

najtańsze firmowe felgi to 300-400pln za sztukę.

 moze klmie lub gaz (ile etyliny ciagnie w miescie taka brawa ?)

pali 9-12 w zależności od nogi. jak sporo jeździsz to gazuj.

 aha czy po roku stania odplaic powinno za 1 razem :D (akum damy nowy
 wiadomo, a olej nie wyciekl :D ?)

niekoniecznie. wogóle stanie zupełnie bez ruchu nienajlepiej robi.

               moa
         (z azylu na wsi)
  (dojazd do cywilizacji punto'96)

--- GeeMail'2002+ v0.948 (cracked)

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Zmiana 14 cali na 15

To jeszcze zależy od szerokości :) Moje aluminiowe 14x6 są nieco lżejsze
(a
na pewno nie cięższe, choć ważyłem tylko "w rękach") niż stalowe 13x5 na
których jeżdżę zimą, ale szersze gumy sprawiają, że całe koła są cięższe.


Ale przecież gościu wyraźnie napisał, że chce tę samą szerokość opony. Więc
nie dość że felgi alu będą lżejsze niż stalowe to na dodatek opony tej samej
szerokości ale o niższym profilu też będą lżejsze. Z tego wychodzi, że całe
koła napewno będą lżejsze, więc samochodzik nic nie straci ze swoich
osiągów.
Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Wyleasingowalem golfa...
VV Golf V hatchback, 1.6FSI, 115KM, 5-drzw, 6PP, szyby el., abs+ebv+asr,
immo., alarm, klima polautom, komp. pokl., felgi alu., komplet kol zimowych
wraz felgami, lakier metalik, dywaniki, homol. na ciezarowy. Wynegocjowalem
radio blaupunkta. Cena 78KPLN brutto. Teraz mozecie napisac o najwiekszym
bledzie mojego zycia, czy tez trafnym wyborze ;-) Prosze o szczere opinie.
Autko ladne, ale wydaje mi sie ze cena wygorowana... no coz jak sie
wczesniej nie pomyslao o leasingu to tak jest :-(

Pozdrawiam

Baton

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Wyleasingowalem golfa...


Baton wrote:
VV Golf V hatchback, 1.6FSI, 115KM, 5-drzw, 6PP, szyby el., abs+ebv+asr,
immo., alarm, klima polautom, komp. pokl., felgi alu., komplet kol
zimowych wraz felgami, lakier metalik, dywaniki, homol. na ciezarowy.
Wynegocjowalem radio blaupunkta. Cena 78KPLN brutto. Teraz mozecie napisac
o najwiekszym bledzie mojego zycia, czy tez trafnym wyborze ;-) Prosze o
szczere opinie. Autko ladne, ale wydaje mi sie ze cena wygorowana... no
coz jak sie wczesniej nie pomyslao o leasingu to tak jest :-(


Skoro juz podpisales umowe to i tak "po ptokach", niezaleznie od opinii ;)

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Wyleasingowalem golfa...


VV Golf V hatchback, 1.6FSI, 115KM, 5-drzw, 6PP, szyby el., abs+ebv+asr,
immo., alarm, klima polautom, komp. pokl., felgi alu., komplet kol
zimowych
wraz felgami, lakier metalik, dywaniki, homol. na ciezarowy.
Wynegocjowalem
radio blaupunkta. Cena 78KPLN brutto. Teraz mozecie napisac o najwiekszym
bledzie mojego zycia, czy tez trafnym wyborze ;-) Prosze o szczere opinie.
Autko ladne, ale wydaje mi sie ze cena wygorowana... no coz jak sie
wczesniej nie pomyslao o leasingu to tak jest :-(


Fajne autko, ale widze ze do tych 55klpn brutto trzeba bylo "odrobinke"
dolozyc :))))
Cala grupa teraz czeka na co-polroczne raporty z uzytkowania Golfa V :)

Pozdr

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: dystanse na kola - jakie sa wady???


On Fri, 20 Sep 2002 23:08:34 +0200, "MikeXex" <Mike@wp.plwrote:
znasz moze felge 14 -15' ktora by poszezyla moje autko o 3-5cm na stone ?


Nie znam parametrów wyjściowych - ale proponuję poszukaj sobie felgi
alu zupełnie jakiejkolwiek do Golfa II - żeby wystawała tak jak
standardowa, a potem zapytaj o identyczną, ale z offsetem większym o
3-5cm. Pamiętaj o rozstawie śrub i średnicy otworu centrującego.


to jak szeroki dystans mozna by uznac jeszcze za "bezpieczny" ?


Tak samo - to trzeba przeliczyć mając mnóstwo danych. Nie mamy pojęcia
jakie siły przenoszą się na seryjnym zawieszeniu, a co dopiero na
zmodyfikowanym...

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: dziwne `polskie` tablice....
Jade sobie jade....noc...ciemno...droga podmiejska.
Nagle bum.... ujechalem jeszcze 300metrow i czuje ze coraz bardziej mi siada
auto na prawa strone.
Wysiadka... powietrza brak w prawych kolach , felgi ( alu ) pogiete...
Truchcik 300metrow spowrotem...dziura ze chej.
Policje wezwalem , spisali protokol.
Co mam robic dalej... gdzie zapukac by mi zwrocili koszta.
Pozdrawiam.

Norbert
BMW 316i Compact
norbert_g@wp.pl
http://strony.wp.pl/wp/norbert_grom

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: gdzie dobrze wywazyc koła??? - DC
    Czy ktos z Was moze mi polecic jakis sprawdzony, profesjonalny zaklad
zajmujacy sie montazem felg i opon. Slyszalem o jakis laserowych metodach,
wywazanie kola na samochodzie, a moze sie przeslyszalem? Kupilem sobie
niedawno nowe kolka (gumy+felgi) i od samego poczatku mam problemy. Najpierw
mnie sciagalo drzala kierownica, itd. Dodam ze zarowno felgi jak i opony sa
nowiutenkie. Firma w ktorej skladalem te kola juz od prawie 3 tyg. walczy z
moimi problemami, ale niestety ciagle jest cos nie tak. Wymienili juz na
gwarancji dwie opony, jest lepiej - nie sciaga ale wywazenie IMO dalej
pozostawia wiele do zyczenia. W zwaizku z tym dosc mam juz straty nerwow i
czasu na tych partaczy u ktorych zrobilem nieszczesliwy zakup. Dlatego
postanowilem zapytac czy ktos moze mi polecic sprawdzony i PROFESJONALNY
warsztat specjalizujacy sie w montazu i wywazaniu kol na alu felgach? Chodzi
oczywiscie o DC. Nie musi byc super tani, wazne aby byl skuteczny i ludzie
ktorzy w nim pracuja mieli pojecie o tym co robia. A tak swoja droga to moze
ktos z Was orientuje sie jaka jest dopuszczlna max. waga ciezarkow
zakladanych do nowych koł? Mam na mysli ciezarki klejone do felg alu.
Nawiasem mowiac to nawet sobie nie zdawalem sprawy, ze tak z pozoru blaha
sprawa jak wymiana kol, moze przysporzyc az tylu klopotow. Coz, widac jakis
naiwny chyba bylem ;) Widac taki kraj - cokolwiek chcesz zalatwic to musisz
sie na tym znac. Paranoja!
Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: gdzie dobrze wywazyc koła??? - DC

Trzastek wrote:

Ja wywazam u Weyssenhoffa AUTO SERWIS na Ursynowie obok hipermarketu
Leclerc - nigdy nic nie bilo i nie odpadaly ciezarki od alusow


Dokladnie robie to samo, drogawo ale wywazaja jak trzeba i z
optymalizacja. Pozatym mam najblizej. Niestety Xantia nie chca sie zajac
bo ich sprzet nie wywaza felg alu bez otworu centrujacego na przelot.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Astra Classic - bicie w kierownicy
Użytkownik Rafiki <ja@interia.pl w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:38c82@news.vogel.pl...

Przez 2,5 roku jezdzilem Classiciem 1,4i 92rok.
Bilo przed wywazeniem. Bilo po wywazeniu. I nie bylo na to rady. Zmieniane
byly nawet felgi na aluminiowe (pozyczylem od znajomego swiezo wywazone
zeby
sie przejechac). I nic!!!
Szal czlowieka trafial!!!
W serwisie mi powiedzieli, "ze te typy tak maja"
Zycze cierpliwosci.
R


Ale bilo od nowego, czy też zaczęło po pewnym czasie?
Ja mam ten problem po 26k km i tydzień po zmianie kół (na opony letnie i
felgi alu)
Pojechałem wczoraj na ponowne wyważenie. Okazało się, że niewyważone były
okrutnie.
Ale mimo poprawki bije nadal :-(((((
Dziś założę kola z zimówkami, jak przestanie bić, to aluski na złom chyba
wy[...]prze.
Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Astra Classic - bicie w kierownicy
Darek Mumot <darek.mu@poczta.fm napisał(a) w artykule
<8ad9je$j4@sunsite.icm.edu.pl...

Ja mam ten problem po 26k km i tydzień po zmianie kół (na opony letnie i
felgi alu)
Pojechałem wczoraj na ponowne wyważenie. Okazało się, że niewyważone były
okrutnie.
Ale mimo poprawki bije nadal :-(((((
Dziś założę kola z zimówkami, jak przestanie bić, to aluski na złom chyba
wy[...]prze.


Jest jeszcze jedna mozliwosc. Synegiczne (ladne slowko - prawda ?)
dzialanie trzech czynnikow: lekkie niewywazenie, lekko zgiete felgi i lekki
luz w koncowkach drazkow kierowniczych. Razem daje to piekny uklad
rezonansowy z ktorym naprawde trudno sie walczy. Moj kolega z pracy mial
ten problem w Astrze, ja w Nexii. W obu autach sa identyczne uklady
kierownicze. U niego pomogla wymiana "galek" - u mnie idealne wywazenie
przednich kol w zaprzyjaznionym zakladzie polaczone z obracaniem opony
wzgledem felgi. Szef warsztatu tak sie postaral, ze prawe przednie obeszlo
sie bez ciezarkow !! Efekt tech zabiegow jest naprawde znakomity,
kierownica sie nie trzepie a w aucie jest o wiele ciszej. Zdaniem
mechanikow te dwa auta + Kadett sa tak samo wrazliwe na niewywazenie, wiec
fakt: "Te typy tak maja"... Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Rola otworu centrujcego w feldze


"MarcinJM" <mar@inetia.plwrote in message
Dlatego moj wniosek brzmi:
Otwor centrujacy nie robi nic innego, jak tylko ustala polozenie felgi
wzgledem piasty przy zakladaniu.


Zależy od konstrukcji... ale w większości przypadków jest tak jak
piszesz - zgodnie z nazwą jedynie centruje. Np. Bardzo często do
felg alu dodawane są bardzo tandetne pierścienie centrujące wykonane
z plastyku. Dopasowują one otwór w feldze pod konkretny rozmiar
samochodu. Materiał z jakiego są zrobione jest tak słaby, iż praktycznie
nie są zdolne do przenoszenia jakiegokolwiek obciążenia.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Koszt wymiany opon na alufelgach
Sebastian Bialy pisze:

Witam.

Zapłaciłem 120zł za wymianę 4 opon na alufelgach w Bomie w
Katowicach-Szopienicach. Pytanie: czy  to jest drogo? Zastananawiam się,
czy nie poszukać tańszej firmy. Może mi ktoś powiedzieć ile daje za
zmianę opon na alu + wyważanie? Ja do tej pory robili to solidnie, ale
uważam 120zł za dośc drogo jak za taką przyjemność.


zalozenie nowych opon na nowe felgi alu + wywazenie (ciezarki naklejane)
+ zalozenie do auta = 40pln (u znajomego, ale mysle, ze nie zaplacilbym
jako "nieznajomy" z 60 max 80pln)

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Alufelgi na zime


Tylne P6000 mam juśź w stanie doś ć  kiepskim, wić c na lato czeka mnie
kupno
nowych opon. Z kolei zimówki mam prawie nowe. Jedne i drugie w rozmiarze
205/55/R16. Wykombinowaś em wić c, śźe prześ ośźć  zimówki ze stalowych
na
alufelgi, a na lato kupić  sobie coś  ciekawszego, jakieś  17 czy 18 z
nowymi oponami. Dodatkowym argumentem jest zgubiony koś pak i lekko
pogić ta jedna z felg stalowych (pow. 110 trzć sś o kierownicć ).

I pytanie -- jak alufelgi zniosć  eksploatacjć  zimć  czyli ś nieg, sól
itd.?
Bć dć  jeszcze jakoś  wyglć daś y po dwóch zimowych sezonach?


Ja tam pieprzę te historie o możliwości uszkodzenia alusów bo nie widziałem
felg stalowych 17" do mojego auta. Felgi alu juz z uszkodzeniami będą
bardziej podatne na różnego rodzaju wykwity korozyjne, ale nowe felgi
powinny znieść to bezproblemowo. Kwestia mrozu i odporności - jakoś w
instrukcjach aut, nawet w restrykcyjnych Stanach nie wspominają o możliwości
rozsypania się alufelg na mrozie, więc nie ma czym się przejmować.
I ostatnia kwestia - uszkodzenia mechaniczne - fakt faktem, że zimą mozna
częściej wpakować się w jakąś ukrytą dziurę czy przywalić w krawężnik, a
felgę alu ciężej się prostuje niż stalową (i drożej).

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Piotr Biegala lub cytryny


Michal Zurawski wrote in message <3a69933@news.astercity.net...
Witam.

Mam pytanie. Nie orientuje sie ktorys w gangu cytryniarzy, gdzie w Wawce
mozna kupic felgi lub alufelgi do saxofona na 3 sruby? Kumpel ma takie
dziwo i nie moze znalezc zadnych felg, a chce wymienic, bo cos jaky
jezdzily szerzej niz wygladaja.
Bede wdzieczny za pomoc.


Oczywiscie, ze mozna takowe kupic.
Jak mialem Saxofona to okazalo sie, ze nie ma z tym probelemu i jest to
tylko kwestia kasy. Zachodnie felgi na 3 sruby kosztuja dosc duzo, ponad 400
PLN za 13" felge (okolo 500 za 14") ale okazalo sie, ze Polska Supra robi
takowe i to w cenie okolo 300 PLN za 5,5x13 (sa tez 14").
Kumpel z klubu kupil ostatniej jesieni w FeuVert kolo Geant'a na Ursynowie
Supry 3-srubowe 13" do Saxo za niecale 300 PLN.
Felgi alu 3-srubowe mozna takze kupic w salonach Peugeota (tez Supry tylko,
ze ze znaczkiem lwa, wiec przy zamawianiu trzeba poprosic o takie z
znaczkiem Citroena na dekielku).

Piotrek

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Piotr Biegala lub cytryny


Piotr Sobczak wrote in message <94ejmp$t@news.tpi.pl...
Jak mialem Saxofona to okazalo sie, ze nie ma z tym probelemu i jest to
tylko kwestia kasy. Zachodnie felgi na 3 sruby kosztuja dosc duzo, ponad
400
PLN za 13" felge (okolo 500 za 14") ale okazalo sie, ze Polska Supra robi
takowe i to w cenie okolo 300 PLN za 5,5x13 (sa tez 14").
Kumpel z klubu kupil ostatniej jesieni w FeuVert kolo Geant'a na Ursynowie
Supry 3-srubowe 13" do Saxo za niecale 300 PLN.
Felgi alu 3-srubowe mozna takze kupic w salonach Peugeota (tez Supry tylko,
ze ze znaczkiem lwa, wiec przy zamawianiu trzeba poprosic o takie z
znaczkiem Citroena na dekielku).

Piotrek


Oczywiscie ceny brutto za sztuke, felgi fabrycznie nowe.
Ja bylem z Supr zadwolony a i kumpel nie narzeka (choc ostatnio zalozyl
stalowe z zimowkami, wiec za duzo sie na tych Suprach swoim Saxofonem nie
nejezdzil).
W FeuVert te felgi sa chyba najtaniej.

Piotrek

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Sprzedam Golfa I 110KM
136000 km to chyba po remoncie?;)
Pozdrawiam
Kajman

pierzyn napisał(a) w wiadomości: <6uu1ct$8d@info.nask.pl...

--
Sprzedam VW GOLFA GTI 110KM
- rok produkcji 1981/1982 (model przejściowy)
- kolor biały
- silnik: 1600cm benzyna
- przebieg 136000km
- 3 drzwiowy
- 5 biegów
- atrakcyjny wygląd
Ospojlerowany tył i przód, zderzaki spojlery(szerokie) od Golfa II GTI 16V,
spojlery na progach firmy STRAUB, spojler na klapie bagażnika,
przyciemniane szyby, końcówka układu wydechowego. Felgi alu 7J13, opony
205/65/13.
Po remoncie generalnym silnika, blacharki i lakierowaniu.
Nowe amortyzatory Sachs tył i przód (gwarancja). Nowe tarcze i klocki
(przód) hamulcowe, nowe szczęki bębnów (tył).
Cena 6800 PLN.

Tomasz Pierzynka
Wrocław tel. (071) 60-82-70
e-mail: pier@mtl.pl


Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: PZU i odszkodowanie


Kup sobie sruby zabezpieczajace do felg, zeby uniknac niespodzianki w
przyszlosci.


Najlepiej dwa różne komplety, z dwoma różnymi systemami zabezpieczenia (np
kluczyk i nietypowy łeb). Ale to sięopłaca do felg alu, które mają śruby
wpuszczane w korpus felgi (tego nie ma jak podejść jakimś sprzętem typu
żaba), bo stalowe to dają siełatwo odkręcić nawet przy takich srubach

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: PZU i odszkodowanie


"STUK" <NOSPAM-s@w.plwrote in message

| Najlepiej dwa różne komplety, z dwoma różnymi systemami zabezpieczenia
(np
| kluczyk i nietypowy łeb). Ale to sięopłaca do felg alu, które mają śruby
| wpuszczane w korpus felgi (tego nie ma jak podejść jakimś sprzętem typu
| żaba), bo stalowe to dają siełatwo odkręcić nawet przy takich srubach

Co to jest 'sprzet typu zaba'?  I jak tym niby latwo odkrecic sruby
zabezpieczajace?


"Żaba" to taki klucz używany przez hydraulików - przeznaczony do kręcenia
rurami. Ma bardzo dużą siłę uścisku, dzięki czemu, jeśli łeb śruby wystaje,
da się ją odkręcić albo urwać ten łeb (co zazwyczaj wystarczy do zdjęcia
felgi ). Potrzeba jednak dojścia do tego łba, więc jeśli śruba jest
wpuszczona w felgę (jak jest w większości alusów), żaba jest bezużyteczna

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: pytanie o starsze colty
Witam!

| Planuje zakupic sobie male autko miejskie, jednak takie z zacieciem.
Ogolnie
| moj wybor padl na mitsubishi colt 1.8 gti bo lubie marke mitsubishi
i nie
| mam zamiaru sie pchac w zadne fiaty i inne.

W zeszłym roku kupilismy siostrze 1.5  z 1990, 126kkm.
Silniczek - pszczolka Maja. Uwialbiam nim sie przejezdzac.
Wada - krotka piatka. Autko typowo miejskie.
Praktycznie zero rdzy. Fakt, ze autko swiezo po przegladach
w Niemczech. Wszystko nowe: klocki, tarcze, tlumik.
Miodzio. Ale dalismy 6,5 tys (plus oplaty) z kompletem felg alu
na lato.
Ogolnie: przeplacony, ale same pozytywne wrazenia.
Pozdrawiam
BR

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Śruby mocujące koła

Nie masz racji zupelnie. Wszystkie VW i pochodne maja przy stalowych
felgach
sruby z kulista przylgnia, i to zarowno z gwintem M12 jak i M14. A takze
Mercedes. Takze felgi alu montowane fabrycznie lub dedykowane do danego
modelu VW maja kulista przylgnie. Nie mylic z felgami roznych innych
producentow, ktorzy dla ulatwienia sobie zycia stosuja sruby/nakretki
stozkowe.

Pozdr

Mac


Dlaczego "dla ulatwienia sobie zycia"? Czy mam przez to rozumieć, że
sferyczne są lepsze?

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Śruby mocujące koła

Nie masz racji zupelnie. Wszystkie VW i pochodne maja przy stalowych
felgach
sruby z kulista przylgnia, i to zarowno z gwintem M12 jak i M14. A takze
Mercedes. Takze felgi alu montowane fabrycznie lub dedykowane do danego
modelu VW maja kulista przylgnie. Nie mylic z felgami roznych innych
producentow, ktorzy dla ulatwienia sobie zycia stosuja sruby/nakretki
stozkowe.

Pozdr

Mac

Dlaczego "dla ulatwienia sobie zycia"? Czy mam przez to rozumieć, że
sferyczne są lepsze?

Trudno powiedziec, czy lepsze, skoro wiekszosc producentow samochodow jednak
stosuje stozek a nie kule. Ale z mojego osobistego doswiadczenia, o wiele
trudniej bylo mi odkrecic srube w posiadanym Mercedesie 115 i VW Jetta, niz
w takim np. Polonezie czy Fiacie 132. Śruba z kula bardziej sie zaciska
(zapieka?) na feldze, i byc moze intencja producenta bylo zabezpieczenie
przed odkreceniem sie takiej sruby. Nie wiem, ale faktem jest to co
napisalem w poprzednim poscie.

Mac

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Zaklad porysowal mi felge
Witam

Podjechalem wczoraj do Norauto w Markach by zmienic opony na zimowe.
Felgi alu OZ. Oczywiscie cena za wymiane na alu jest drozsza od stalowej a
jest robiona identycznie.
Wiec mialem nadzieje ze placi sie za dokladnosc.
Mylilem sie, minuta i moja felga jest porysowana, miejscami niestety dosc
gleboko.
Pracownik nie przejmujac sie powiedzial ze wszystko zejdzie pasta polerska,
po chwili polerowania ich przegonilem. Nie o to chodzi by wygladala, ona ma
dlugo wytrzymac.
Gadalem z kierownikiem stacji i mu wytlumaczylem ze nie interesuje mnie
regenracja a nowa felga.
Nie po to kupuje sie felgi po prawie 600zl/sztuka by pozniej lakier zszedl
po zimowym sezonie.
Dzisiaj dowiedzialem sie ze mojej felgi juz nie produkuja.
Zastawiam sie co zrobic.
Felga to OZ superturismo.

Pozdro

Piotrek
Clio Sport

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Zamowiony 307 !!!
Musze się pochwalić , mojej kobitce, rodzice zamówili, takie cacko :
Peugote 307 XT Premium, 1.6 16v, srebrny aluminium.

Pięknie wyposażony, od wszystkich elektrycznych badziewiek, klimatroniki, 8
poduszek, felgi alu, komputery, CD, lakierowane plastiki, drewienko w
środku, czujniki deszczu, zmierzchu i czegoś tam jeszcze, podlkoietniczki
wszystkie i wiele innych.

Ładne Cacko Co Nie ?

p; Bogol
Vectra 2.0 DTI 16v Sliver Star II  WLKP.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Zamowiony 307 !!!
Co nie produkują !!!!!!
Nie znasz się  !!!!
Wsiadaj do tej cytrynki i odjeżdżaj , bo to imitacja Francuza !!!


"Dziadzia M" <ma@z.plwrote in message ARTUR wrote:

| Musze się pochwalić , mojej kobitce, rodzice zamówili, takie cacko :
| Peugote 307 XT Premium, 1.6 16v, srebrny aluminium.
                                           ^^^^^^^^^
Takich jeszcze nie produkuja...

| Pięknie wyposażony, od wszystkich elektrycznych badziewiek,
klimatroniki, 8
| poduszek,
Kobitka lubi sie wygodnie wyspac...  ???

| felgi alu, komputery,
Newsy da  sie czytac ?

| CD,
Na lusterku ?

| lakierowane plastiki, drewienko w
| środku, czujniki deszczu, zmierzchu i czegoś tam jeszcze,
podlkoietniczki
| wszystkie i wiele innych.
| Ładne Cacko Co Nie ?
A krawaty tez  zawiazuje  ???

Wszystko oczywiscie  - ;-))))

| Vectra 2.0 DTI 16v Sliver Star II  WLKP.
                     ^^^^^^

Ta  Vectra to cos na  ksztalt nowojorskiego wiezowca ??? ;-)

--

* cytrynowy  Dziadzia M *
* Xsara VTS (I) 2.0 16V *

Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne lub powoduje tycie.

--


Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Zamowiony 307 !!!

"ARTUR" <bo@go2.plwrote in message Musze się pochwalić , mojej kobitce, rodzice zamówili, takie cacko :
Peugote 307 XT Premium, 1.6 16v, srebrny aluminium.

Pięknie wyposażony, od wszystkich elektrycznych badziewiek, klimatroniki,
8
poduszek, felgi alu, komputery, CD, lakierowane plastiki, drewienko w
środku, czujniki deszczu, zmierzchu i czegoś tam jeszcze, podlkoietniczki
wszystkie i wiele innych.

Ładne Cacko Co Nie ?


Jak da Ci pojeździć, to opisz wrażenia ;-)))

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Zamowiony 307 !!!
Nu oczywiście !!!!
Ze da !!!
Dala co innego, to czemu tego miałaby nie dąć !


"Genic" <g@o2.plwrote in message "ARTUR" <bo@go2.plwrote in message | Musze się pochwalić , mojej kobitce, rodzice zamówili, takie cacko :
| Peugote 307 XT Premium, 1.6 16v, srebrny aluminium.

| Pięknie wyposażony, od wszystkich elektrycznych badziewiek,
klimatroniki,
8
| poduszek, felgi alu, komputery, CD, lakierowane plastiki, drewienko w
| środku, czujniki deszczu, zmierzchu i czegoś tam jeszcze,
podlkoietniczki
| wszystkie i wiele innych.

| Ładne Cacko Co Nie ?

Jak da Ci pojeździć, to opisz wrażenia ;-)))

--
^ Grzesiek & Picasso Bleu
^ @ DC
*** GK Śnieżka Support ***


Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Zamowiony 307 !!!


Musze się pochwalić , mojej kobitce, rodzice zamówili, takie cacko :
Peugote 307 XT Premium, 1.6 16v, srebrny aluminium.

Pięknie wyposażony, od wszystkich elektrycznych badziewiek, klimatroniki,
8
poduszek, felgi alu, komputery, CD, lakierowane plastiki, drewienko w
środku, czujniki deszczu, zmierzchu i czegoś tam jeszcze, podlkoietniczki
wszystkie i wiele innych.

Ładne Cacko Co Nie ?


Ładne .. i pewnie jeździć nie bedzie :))))

(c)by Dziadzia (jeno inaczej troche) :)))))

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Zamowiony 307 !!!

Subject: Re: Zamowiony 307 !!!


| Musze się pochwalić , mojej kobitce, rodzice zamówili, takie cacko :
| Peugote 307 XT Premium, 1.6 16v, srebrny aluminium.

| Pięknie wyposażony, od wszystkich elektrycznych badziewiek,
klimatroniki,
8
| poduszek, felgi alu, komputery, CD, lakierowane plastiki, drewienko w
| środku, czujniki deszczu, zmierzchu i czegoś tam jeszcze,
podlkoietniczki
| wszystkie i wiele innych.

| Ładne Cacko Co Nie ?


No to teraz pewnie bedziesz sie zenil ...:-)

Sławek
----------------------------------------------------------------------------
Escort 1,3  LPG "Quarz Gold' - 240.000 km
http://www.poloniapila.isp.net.pl

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Czy ktoś targował się w salonie o cene nowego auta??

Dwie sztuki Accorda jak w sigu po obdzwonieniu chyba wszystkich dealerów
Hondy w promieniu 200 km od DC. Cena nieznegocjowana a wytargowane dodatkowe
wyposażenie - ceny są orientacyjne:

Przeróbka na kratkowóz (2 tys)
Metalik (2 tys)
Relingi (1-2 tys)
Alarm (nie mam pojęcia)
Felgi alu, oryginalne Hondowe, (nie wiem - z 1500?)
Opony zimowe na oryginalnych stalowych (Kleber Krisalp, ok. 1200)
Światła przeciwmgielne (z 800/900)
Dywaniki (100?)

Aha - to wszystko było w szczycie paniki - olaboga po nowym roku nie będzie
można VATu odliczać.

Pozdrawiam

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: rozmiar opon zimowych


a mnie tam bardziej interesuje jak jest w Polsce


W ubiegłym roku spotkałem się z przypadkiem, kiedy odmówiono wypłaty
odszkodowania z AC z tego powodu, że auto było homologowane na
oponkach 155x70 R13, a w momencie wypadku autko miało nieoryginalne
felgi (alu) i oponki 175x65 R13. _Wyłącznie_ ten fakt był przyczyną
odmowy.

Tak więc expert trochę racji tutaj ma...

Pozdrawiam,

Daniel Iwanowski

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: rozmiar opon zimowych


On Mon, 20 Nov 2000 08:33:40 +0100, Daniel Iwanowski <iwano@teta.com.plwrote:
| a mnie tam bardziej interesuje jak jest w Polsce

W ubiegłym roku spotkałem się z przypadkiem, kiedy odmówiono wypłaty
odszkodowania z AC z tego powodu, że auto było homologowane na
oponkach 155x70 R13, a w momencie wypadku autko miało nieoryginalne
felgi (alu) i oponki 175x65 R13. _Wyłącznie_ ten fakt był przyczyną
odmowy.
Tak więc expert trochę racji tutaj ma...


W Polsce czy RFN/USA?
No i co na to sad ?

Bo ze dla ubezpieczyciela kazdy powod jest dobry to bedzie coraz czesciej
[tu polecam PZU - oni jeszcze nie doszli do tego ze najwiecej zarabia
sie na odmawianiu]. Ale sad moze miec inne zdanie ... i ciekaw jestem opini
bieglego ktory stwierdzi ze inne opony byly powodem, szczegolnie
przy takiej roznicy :-)

J.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: rozmiar opon zimowych
AvE!
Mon, 20 Nov 2000 08:33:40 +0100
Daniel Iwanowski <iwano@teta.com.plskribis:


odszkodowania z AC z tego powodu, że auto było homologowane na
oponkach 155x70 R13, a w momencie wypadku autko miało nieoryginalne
felgi (alu) i oponki 175x65 R13. _Wyłącznie_ ten fakt był przyczyną
odmowy.

Tak więc expert trochę racji tutaj ma...


Zgadza się - szerokie opony i pływasz; wąskie i strzelają mimo indeksu T.
Tyle że jak sam Jacek napisał - często są homologowane DWA wymiary - i na
zimę zakłada się ten większy.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: samochód wyznacznikiem majętnośc i nie tylko?


Dnia 11.10.2006 Adam <felk@friko5.onet.plnapisal/a:
| Nastepny: po co ludziom np. alufelgi,

Bo ładne i fizyka nieubłaganie twierdzi że lepiej.


To chyba twoja fizyka. Moja twierdzi, że zdecydowana wiekszość felg alu jest
cięższa od stalowych.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: samochód wyznacznikiem majętnośc i nie tylko?
Dnia 12.10.2006 Boombastic <boombas@NOSPAM.poczta.onet.plnapisal/a:


| Dnia 11.10.2006 Adam <felk@friko5.onet.plnapisal/a:
| Nastepny: po co ludziom np. alufelgi,

| Bo ładne i fizyka nieubłaganie twierdzi że lepiej.

To chyba twoja fizyka. Moja twierdzi, że zdecydowana wiekszość felg alu jest
cięższa od stalowych.


No cóż. Moje na szczęście nie są. Co więcej żadne z moich dotychczasowych alufelg
nie były. :)

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: POLSKIE FELGI ALUMINIOWE


HEARTLESS napisał(a) w wiadomości: ...
jestem w stanie zalatwic, prosto od producenta, znacznie taniej
alufelgi...do wiekszosci modeli aut, duzy wybor wzorow..
ceny:
13" - 900 PLN
14" - 1000 PLN
15 -  1150 PLN


Ostatnio dostalem propozycje: felgi alu ATS
(niemieckie) 15" ponizej 300 zl za szt.
I to na rachunek...

Jacek.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Panowie w nocy....
... z czwartku na piatek wymienili moje cztery kola, na podnosnik + klucz do
kol. Zabrali cztery opony Debica VIVO 185/70 R13 z '96 (trzy z koncowka
bierznika, jedna w stanie srednim po ok. 10 kkm - uoprzedzajac komentarze -
wiem ze tak sie nie jezdzi, ale zalozylem jakis czas temu zapas i jakos tak sie
ostalo...) + felgi alu, piecioramienna gwiazda, made by FSO rowniez z '96
niezle sfatygowane zwlaszcza przez obecna zime (ale stosunkowo ladne - mi sie
nawet podobaly)
Zastanawia mnie czy im sie wogole oplacala ta wymiana ? Ile moga wziac za to w
sumie na gieldzie i czy im ktos te gumy wogole kupi ???
I jeszcze jedno: jakim skonczonym debilem trzeba byc, zeby kradnac kola
zakleszczyc tak podnosnik, zeby zostal pod samochodem ???

Sprawa oczywiscie zgloszona organom scigania, i tu narzekac nie moge, caly
pobyt na komisariacie: 40 minut.

I pytanko: ile moge wyszarpnac z PZU ? Moze ktos mial podobne doswiadczenie i
podzieli sie uwagami ?

Robcio (wlasciciel obdartego z kol Poloneza)

Ps.
1. Zeby lapska uschly skur..synom !!!
2. Dokad ten kraj zmierza, skoro taki chlam juz kradna...

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Felgi ze stopow lekkich

Niski profil opon, poprawa wlasciwosci jezdnych, autko lepiej sie trzyma
drogi, lepsze wchodzenie w zakrety, niestety bardziej sie tlucze wszystko


:P

Tak, ale to nie jest bezposrednio sprawa samych felg alu. Na alu tez miec
mozna balony  a na stalowkach mozna miec dobre niskoprofilowe.


Lepsza wentylacja hamulcow, mozesz sobie dodatkowo odmalowac szczeki i
bebny
;)


to racja, tarcze i bebny moga dostawac wiecej przewiewu


Poprawia sie wyglad autka, taki komplecik felg 15 calowych spokojnie
kupisz
tak do 1.500 zł z oponami ( cena dla normalnych ludzi :)   sa felgi tez i
po
4.000 zł/szt


zalezy do jakiego samochodu. W przypadku popularnych opon 195/65/15 za opone
nalezy zaplacic min 230PLN co daje 900PLN za opony. Felg za 600 nie kupisz

chyba, ze felgi 13" i opony o profilu 70 jakies vivo, to moze da sie zamknac
w 1500

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Felgi ze stopow lekkich


Ile razy przesiadałeś się ze stalowych felg na aluminiowe (przyzwoite, nie
dla
wyglądu) na takich samych oponach?


raz sie przesiadłem

Ani moje stalówki nie były wyczynowe, ani alu nie sa.

NIe twierdze ze w wyczynowym sporcie wyczynowe alu sa lepsze od wyczynowych
stalowek. byc moze tak jest.

Ponadto tu chyba nikt nie porownuje wyczynowych sprzetow. Przynajmnie ja
traktuje o sprzecie do normalnej jazdy. NIe mozemy porownywac sportowych
felg alu do zwyklych stalowk. Porownywac mozna sprzety w podobnej klasie

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Felgi ze stopow lekkich


"Adam Kondrat" <adam_odspamiacz@kondrat_delete.plwrote in message



Ani moje stalówki nie były wyczynowe, ani alu nie sa.


Po co kupowac alusy, ktore nie sa lzejsze od stalowek? Jak dla wygladu to
spodziewaj sie wylacznie efektow wizualnych.


Ponadto tu chyba nikt nie porownuje wyczynowych sprzetow. Przynajmnie ja
traktuje o sprzecie do normalnej jazdy. NIe mozemy porownywac sportowych
felg alu do zwyklych stalowk. Porownywac mozna sprzety w podobnej klasie


Jakie to sa "sportowe felgi"? Czy wystarcza forged 17'' o masie ok. 7 kg?
Nie ma czegos takiego jak "alusy w klasie stalowek" bo jak chcesz cegly to
nie roztrzasaj o roznicy w prowadzeniu. A pytajacy stwierdzil, ze ma kase na
dobre kola.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Alufelgi po co ???


Wyskokiej klasy na pewno są lżejsze, ale czy sprawdzał ktoś
organoleptycznie, czyli na wadze?? I oczywiście felgi o tym samym
rozmiarze.


Jakiś rok temu rzuciłem ten temat na grupie bo z moich pomiarów wynikało
właśnie że cięższe są alusy i ZTCP Grupowicze potwierdzili, że felgi alu
tego samego rozmiaru co stalówki są nico cięższe.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Alufelgi po co ???


dowiadywalem sie w kilku warsztatach przed zalozeniem i o to co sie
dowiedzialem i sprawilem w praktyce:
3. zazwyczaj alumy sa troche szersze, wiec bardziej wystaja na zewnatrz (w
kazdyn razie tak jest w renowkach) - auto ma troszke wiekszy rozstaw osi -
lepiej trzyma sie drogi


rotfl. dzieki alumom wiekszy rozstaw osi... :) rozplaszczyl ci sie samochod,
czy jak? no ale skoro sprawiles w praktyce to pewnie tak jest....


4. lepiej odprowadzaja Cieplo z hamulcow - tego akurat nie sprawdzalem,
ale
jesli sa o wiele wieksze przeswity w feldze w porownaniu ze stalowa to
powinno tak byc


hieh. to nie o przeswity chodzi ale o material - stopy alu szybciej
przyjmuja i oddaja cieplo.


6. lepsze przyspieszenie, bo lzejsze - trudno powiedziec, te autka tak sie
zbieraja, ze nie zauwazylem roznicy :)


rotfl x 2. generalnie GORSZE przyspieszenie, bo z reguly zakladane sa i
ciezsze felgi alu, i szersze opony. roznice w osiagach np. w nissan sunny
siegaja 1,5 sekundy do 100 i 1,5 litra na 100 :) sprawdzone organoleptycznie
:)

imo tylko wyglad, tylko wyglad... i jeszcze uwazac trzeba na kraweznikach
...

boniekk

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Alu-felgi a trwalosc zawieszenia

Marek P. Gola napisał(a) w wiadomości: <6vsqrv$cm@sunsite.icm.edu.pl...


Jasne chodzi mi o zmiane komfortu jazdy spowodowana zmiana profilu opony,
ale... trudno mi sobie wyobrazic by wraz ze zmiana felgi na aluminiowa 15"
zalozyc opony o wysokosci takiej samej jak w przypadku felgi stalowej 14"
np. ...../65 R15. Stad tez zalozenie alu powoduje wybor ogumienia do niej
dostosowanego (.../50R15) a pogarszajacego znacznie komfort jazdy.
Wniosek! Zakladajac alu narazasz sie na pogorszenie komfortu jazdy, za ten
stan odpowiedzialna jest jednak nie felga lecz dostosowana do niej opona.
OK!?


Nie - raczej to, że felgi alu 14" też są.
Kup sobie takie i problem znika - możesz eksploatować identyczne opony jak
na stalowych.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Czy warto kupić Alfę Romeo 146.

Slawomir Rubach <rub@friko3.onet.plnapisał(a) w artykule
<uv8d1.6676$%y4.3636@news.tpnet.pl...


| W kwestii szpachli:
| Na polskim rynku 80-90% _niemieckich_ samochodow to powypadkowe
| korkociagi polatane na szpachle i pospawane z kilku. W przypadku
| Alfy import indywidualny jest znikomy, w stosunku do tego co
| sprzedaja dealerzy, wiec wiecej samochodow z udokumentowana historia.

Czemu tak optymistycznie oceniasz ilość nie szpachlowanych niemieckich


aut?

Zeby sie nie narazac, poza tym sam mialem jeszcze rok temu
niebite Audi 100 - sam kupilem i sprowadzilem. Wiec sadze ze
poza mna sa tez inni ktorzy maja niebite.


| W kwestii silnika:
| Passat 1.6 - 100 KM
| Alfa 1.6   - 120 KM (5KM mniej niz Passat 1.8)

A VW posiada i znakomity silnik 1.6 - 75 KM.
Nie wiem czy jest on obecnie w Passacie, ale jest w kolejnym aucie klasy
"średniej" VW - czyli w Skodzie Octavii.


Parcholot i klozet. Oczywiscie z tym silnikiem.
Ale znowu bez felg alu Octavia wyglada jak... znowu
zapomnialem ze wyglad jest bez znaczenia.
Inni maja nawet dekle ladniejsze. Np dla odmiany P406.
Znakomitym sposobem na zamanifestowanie publiczne
tego faktu jest np. wylanie ze swojego bolidu
zuzytego oleju silnikowego, tuz po wymianie.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Rowerzysci zrobili korek


Ja nie omijam tej krawedzi. Staram sie tylko nie walnac w kraweznik lub
przepisowo jadacego rowerzyste.
BTW W Warszawie bardzo rzadko widze rowerzyste jadacego srodkiem pasa
(nawet nie moge sobie przypomniec kiedy to bylo ostatni raz). Moze wiec
ta dyskusja jest bezprzedmiotowa?

Andy


A ja wprost przeciwnie!
Od kiedy uszkodzilem sobie nadgarstek zaliczajac wieczorem nieoznakowana
dziure przy prawej krawedzi to staram sie jechac jak najdalehj od
prawego kraweznika (bez przesady oczywiscie ;) ), ale samochodem tez
trzymam dystans od czasu gdy zaliczylem dziurke i na smietnik poszly
dwie felgi alu 16" i dwie opony, ubiegalem sie w obydwu przypadkach o
odszkodowanie od rejonu drog (drogi sa ubezpieczone od odpowiedzialnosci
cywilnej, jakkkolwiek to by nie brzmialo dziwnie), sprawy sa w toku.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Rowerzysci zrobili korek


Daniel Bilski wrote:
Od kiedy uszkodzilem sobie nadgarstek zaliczajac wieczorem nieoznakowana
dziure przy prawej krawedzi to staram sie jechac jak najdalehj od
prawego kraweznika (bez przesady oczywiscie ;) ), ale samochodem tez
trzymam dystans od czasu gdy zaliczylem dziurke i na smietnik poszly
dwie felgi alu 16" i dwie opony, ubiegalem sie w obydwu przypadkach o
odszkodowanie od rejonu drog (drogi sa ubezpieczone od odpowiedzialnosci
cywilnej, jakkkolwiek to by nie brzmialo dziwnie), sprawy sa w toku.


Zwykle przyczyna rozwalania felg  aluminiowych jest zbyt niskie
cisnienie w oponach. Na duzym cisnieniu mozna calkiem niezle dziury
zaliczyc bez uszkodzenia opony i felgi.

Andy

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Rowerzysci zrobili korek


Andrzej 'Andy' Zdzitowiecki wrote:

Daniel Bilski wrote:
| Od kiedy uszkodzilem sobie nadgarstek zaliczajac wieczorem nieoznakowana
| dziure przy prawej krawedzi to staram sie jechac jak najdalehj od
| prawego kraweznika (bez przesady oczywiscie ;) ), ale samochodem tez
| trzymam dystans od czasu gdy zaliczylem dziurke i na smietnik poszly
| dwie felgi alu 16" i dwie opony, ubiegalem sie w obydwu przypadkach o
| odszkodowanie od rejonu drog (drogi sa ubezpieczone od odpowiedzialnosci
| cywilnej, jakkkolwiek to by nie brzmialo dziwnie), sprawy sa w toku.

Zwykle przyczyna rozwalania felg  aluminiowych jest zbyt niskie
cisnienie w oponach. Na duzym cisnieniu mozna calkiem niezle dziury
zaliczyc bez uszkodzenia opony i felgi.


Cisnieni bylo ok, ale to juz off topic.....


Andy


--
                                Daniel (DanThe) Bilski
                                        d@intercredit.pl
                                        dan@acme.com.pl
                                        dabil@ajax.umcs.lublin.pl

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: jakie auto


ROzwaz Avensis 2 - piekny woz.


Tak, ja rowniez zachecam do zainteresowania sie tym autkiem - bylem,
widzialem, niedlugo sie przejade (do tej pory mialem Avensis I i jestem pod
wielkim wrazeniem II). Do tego oferowane wyposazenie... Zaleznie od silnika
i nadwozia dostajesz za cene od niespelna 100 tys do ok 110 tys auto, ktore
ma juz w zasadzie wszystko, co czlowieka myslacego o luksusowym aucie tego
segmentu moze interesowac (w tym 8 poduszek, skorzana tapicerke, kontrole
trakcji itp, dobre audio, dwustrefowa auto-klime, ksenony, felgi alu 17",
masa wiekszej i mniejszej elektryki i elektroniki ........ za doplata takze
bajerek jak skrzynia automat+sekw.). O tej wersji bylo slychac juz wczesniej
i prawde mowiac troche sie obawialem jak to wyjdzie w rzeczywistosci, ale po
tym jak juz "pomacalem" stwierdzam (bez urazy, rzecz gustu), ze Mondeo
wyglada przy Avensis II malo reprezentatywnie.

Pozdrawiam
e-u

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: zadrapania alufelg - jak zabezpieczacie?


no wlasnie po to...

Aluminium tez koroduje, a podczas zimy, kiedy dziala na felgi sol,
korozja jest jeszcze szybsza.


Zimą nie powinno się stosować felg alu. Ja na zime mam komplet staówek.


Poza tym, od miejsca uszkodzenia korozja "podminowuje" lakier,
ktory zaczyna odpadac platami - a wtedy na regeneracje domowym
sposobem moze byc za pozno.


Korozja alu jest powierzchowna. Domowe sposoby na niewiele się zdadzą.
Konieczna jest kosztowna renowacja felg, czasem lepiej kupić nowe.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Modemy HDSL


"Paweł "gonzo" Gontarek" wrote:

| Oferujemy modemy HDSL pracujace po 1 parze miedzi z predkoscia 2.8Mbit.

A jak się ma prędkość 2.8Mbit/s do prędkości auta ew. pojemności jego
silnika ???

hehe

gonzo


Wiesz ile fotek samochodow mozna dzieki temu sciagnac?
Nie mowiac o fotkach felg alu...

Pozdrowionki

Ewa

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: profil opony?


No właśnie wracając do oryginalnego dylematu kupującego jakoś nie
sądziłem że będzie szukał S02/S03 do swojego auta a raczej będzie
szukał nawet w klasie niżej niż F1.

BTW - z takim zestawem to chyba masz rabat na plomby u swojego
dentysty ;-).


Hmm, z Waszych wypowiedzi Panowie, wnioskuje, ze majac ograniczone fundusze,
zamiast wydawac kaske na felgi alu i do tego gorszej klasy opony z nizszym
profilem, lepiej pozostac na stalowkach i zapodac sztywniejsze opony?? Hmm,
pozostaje problem, czy doskonala Potenza wystepuje z takim wysokim profilem
:/

Pzdr.

GryQ
*Cifek 1,6 LS VTEC*

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: profil opony?


"GryQ" <g@gmx.netwrote in message



Hmm, z Waszych wypowiedzi Panowie, wnioskuje, ze majac ograniczone
fundusze,
zamiast wydawac kaske na felgi alu i do tego gorszej klasy opony z nizszym
profilem, lepiej pozostac na stalowkach i zapodac sztywniejsze opony??
Hmm,
pozostaje problem, czy doskonala Potenza wystepuje z takim wysokim
profilem
:/


No nie wiem.  W rozmiarze 185/70/14 to na prawde bedzie problem znalezc
jakies twardsze opony.  To jednak bardzo wysoki profil - tyle gumy bedzie
niestety miekkawe, nawet jak byly by to Potenzy.

Potenza S-03 w tym rozmiarze nie wystepuje.  Tak patrze na liste dostepnych
opon w twoim rozmiarze na opony.com.pl i na prawde nie moge nic polecic co
by mialo sztywne scianki.  A juz w rozmiarze 195/60/15 cos by sie moze
znalazlo... Bridgestone RE720 albo Goodyear F1 na przyklad.

Pozdr.

Pete

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Alufelgi-gdzie kupic?
Tako rzecze szanowny "Gabriel'Varius'" <gg@poczta.onet.pl
w wiadomości news:3EB6312C.4EDF360@poczta.onet.pl:


ps.felgi do Punta I -  R13 lub R14


Jeśli chcesz kupić nowe - to kup polskie Supry. Są
tanie, a jakość już jakiś czas temu poprawiła się
na tyle, że w tej cenie jest więcej niż dobra.

http://www.alusupra.com/soferta.html

Wiem, o czym piszę, bo do początku roku 2001 miałem
Punto I Stile, w którym seryjnie były koła 14" ale
bez felg alu. Dokupiłem sobie Supry, które spisywały
się znakomicie.

Na tych felgach jeździ obecnie mój znajomy (dostał
je ode mnie, gdy sprzedałem auto) i też nie narzeka.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Felgi alu do Fiata sprzedam
Sorry za spam - nie bijcie proszę :-).
Mam do sprzedania komplet 4szt. felg do Fiata 13". Pasują do Uno, SC, CC,
Malucha, Tipo. Jeżdżone 1 sezon. Zadbane, czyściutkie po prostu MJUT. Na
jednej jest lekkie wgięcie, które nie powoduje żadnych skutków, widać je na
zdjęciu http://elwis-hawaj.fm.interia.pl/fele/fele4.jpg
Zdjęcia felg:
http://elwis-hawaj.fm.interia.pl/fele/fele3.jpg
http://elwis-hawaj.fm.interia.pl/fele/fele5.jpg

Cena 600PLN

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Mitsubishi Eclipse GSX 4x4
Witam !

Do sprzedania Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 Turbo.
Pełne wyposażenie: skóra, pełna elektryka, klimatyzacja, felgi alu. 17" ABS,
ASR, tempomat. Autko mało jeżdzone. Sprowadzony z USA. Stan techniczny
idealny. Bezwypadkowy.

Model 96.
Cena ok 51.000.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: opony , felgi z niemiec????
Witam
Wybieram sie do niemiec i przy okazji chcialbym zrobic zakupy (opony + moze
felgi alu). Mam w zwiazku nz tym duzo pytan:
1) czy jest szansa znalesc cos uzywanego w dobrym stanie na szrotach jakie
moga byc ceny (nowych opon ceny znam).
2) czy bede mial problem z przewiezieniem kol przez granice (wolalbym bez
zadnych oplat). Jade z kolegom i niechcialbym robic mu problemow....
3) czy na szrotach lub w sklepach z oponkami jest szansa dogadac sie po
angielsku. Czy ktos znajacy niemiecki moze mnie zaznajomic ze zwrotami
opona, felga aluminiowa, uzywane itp w jezyku o ktorym mowa.
4) moze ktos zyczliwy podzieli sie uwagami na podobny temat.
Najprawdopodobniej jak nic nie znajde uzywanego wracajac kupie nowe z Reifen
Center GmbH.

PS: przegladalem archiwum grupy i wiadomosci z dnia np 12.02.02 nie daly mi
wystarczajacych wyjasnien.

Z gory dziekuje za dobre rady wyjazd niedlugo.....

Przemek
Nissan Bluebird 1,6 b/g, r.1990
trojmiasto

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Felgi alu do renault Thalia 16V
Witam wszystkich. Od niecałego roku jestem szczęśliwym posiadaczem tego
samochodu. Od niedawna noszę się z zamiarem założenia w nim felg
aluminiowych.
Powiedzcie mi jakie  felgi do niego założyc 14` czy 15`. Powiem szczerze ze
wolalbym 14` poniewaz mam nowe oryginalne opony o rozmiarze 185/65/R14.
Powiedzcie czy jest zuwazalna roznica w prowadzeniu pojazdem. Moze mialby
ktos takie felgi po przyzwoitej cenie?
Pozdrawiam Paweł
Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: felgi 15`` do Lanosa??


Ferson <please.send.to_ab@polspam.info_.invalidnapisał(a):

| do wszystkiego można kupić felg alu
| tuningowcy większe zakładają :)
A szerokosc 195 w niczym nie bedzie wadzic?


________________
Zależy od wysokości opony.
Popatrz na zamienniki na www.opony.com.pl
tam łatwo sobie obliczyć.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: FELGI OZ


Mam pewne zapytanie do grupowiczów.
Gdzie można kupić (oczywiscie tanie hehehe :))
felgi OZ bądz podobne do Skody Octavi w okolicach Krakowa.
Badz może ktoś ma coś takiego do sprzedania najlepiej 4 falgi z 2 oponami.


Rozumiem ze mowa o OZ Superturismo? Bardzo podobna
(ale znacznie tansza) jest felga Alustar Q - zajrzyj na
http://ipsz.luftbrandzlung.org/alu
Generalnie jesli potrzebujesz felg alu zapraszam na priv.

Jacek.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Drzenie kierownicy na felgach aluminiowych


Auto to Mondeo II, 130 tys km

Ma ktos pomysl, jaka przyczyna jest najbardziej prawdopodobna i ew. jak
sie
jej pozbyc?
Na razie nie mam mozliwosci wywazenia kol na samochodzie - moze to by
pomoglo?
Pozdrawiam


Witaj
widzialem podobny objaw w vectrze na felgach tfu alesio i nie chce Cie
martwic nic nie pomoglo, pozostaly jako felgi na zime i sol i chmia dopelnia
ich zywota po 4rech sezonach, sprawdzali tuleje centrujace, opony, wywazali,
i nic, na oryginalnych alu bylo ok (a przeciez sama zmiana felg alu nie
wplywa na zawieszenie, elementy podwozia jak to niektorzy probowali mi
tłumaczyc) wiec doszlismy w koncu do wniosku ze to felgi to najgorszy
badziew jaki mozna bylo kupic, moze przy pewnej dozie determinacji trzeba
bylo wlaczyc o wymiane felg na inne lub innego producenta? pozdrawiam Piotr
Ps . Moze wywazanie na aucie z zalozonymi felgami by pomogla ale kazda
operacja zdjecia kola wymaga wazenia kol ponownie.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: AEZ, DOTZ, ENZO - które wybrać ?
Witam, przewertowałem archiwum, ale jakoś mało było na temat w/w producentów
felg alu. Chcę kupić aluski 14" i znalazłem kilka podobnie kosztujących
modeli, ale nie wiem którego producenta wybrać. Proszę więc o wasze opinie
na ten temat.

pozdrawiam
Witek Sadłowski
Megane Classic K4J navy blue
Toruń

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: farba do zaciskow i bebnow


chcialbym pomalowac sobie zaciski i bebny w kolorze nadwozia-tak, aby
przez
alu byla widoczne wlasnie kolorowe bebny i zaciski. czy jezeli to zrobie
zwyklym sprayem to wystarczy? czy od ciepla kolorek nie odleci?? ewent
czego
uzyc i gdzie kupic odpowiedni sprzet?(najchetniej szczecin i okolice)
aha: chyba nie ma roznicy, ale kolor ma byc czerwony


A ja bym sobie pomalowal stare zardzewiale bebny, ale na taki jakis
kolor coby ich nie bylo widac przez felgi alu. Na jaki kolor pomalowac,
zeby byly malo zauwazalne? Czarny mat?

Pozdrowienia
BoBs
Ford Mondeo

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: wymiana felg - pytanie?

Witam
Jesli zmniejszysz ET z 49 na 38 to felgi będą bardziej na zewnątrz, w Twoim
przypadku nie będzie tego nawet widać (ok 1 cm szerzej)
Po za tym autko będzie stabilniejsze, nic sie nie stanie.
U mnie stalowa felga et 38, alu et16

Co do Srednicy otworu to nalezy zalozyc dystanse
felga stalowa ma inny kąt zbiegu śruby od felgi alu, przynajmniej tak bylo u
mnie
przy obydwu stalowych kont zbiegu sruby powinien byc taki sam.

Jakie konsekwencje niesie za soba zalozenie kompletu felg z innym wymiarem
ET? Aktualnie mam fabryczne felgi (14'', 5.1/2, ET49). Jednak interesuje
mnie komplecik o wymiarach (15'', 6.1/2, ET38). Wydaje mi sie ze inny
wymiar
ET moze spowodowac zmiane wymiaru rozstawu kol, jednak nie mam pewnosci
czy
tak faktycznie jest. Jesli tak to jak to bedzie w moim przypadku - rozstaw
sie zmniejszy czy powiekszy? Dodam ze rozstaw srub obydwu zestawow jest
identyczny - 4x100. Jest natomiast roznica w srednicy otworu centrujacego.
Felgi ktore chce kupic maja wieksza srednice tego otworu, ale podobno
mozna
zalozyc plastikowe dystanse, ktore zniweluja ta niedogodnsc. I jeszcze
jedno
czy stozki srub mocujacych, maja rozne katy zbiegu?


Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: Kupiłem !!!!!
<ablawa@my-deja.comw artykule news:85er3k$n25$1@nnrp1.deja.com pisze...


Tez masz sie czym chwalic.
A spoilera nie kupiles?


Wiesz co, chyba sobie kupie spoiler bo felgi alu juz mam.
Tak reklamujesz ze az sie trudno oprzec...

Jacek.

Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Temat: alu felgi
Witam!
Kiedys na grupie ktos podawal link do polskiej firmy produkujacej alu felgi.
Pamietam, ze ceny byly przystepne. Rowniez ktos mowil, ze jakosc wykonania
nie jest najgorsza. Problem  w tym, ze zgubilem linka. Czy moglibyscie podac
mi jeszcze raz adres do tej strony? Oprocz tego prosze o opinie na temat
tych felg. Moze ktos ma do sprzedania jakies ladne alusy do Astry (4x100,
preferowalbym raczej 15").
Przegldaj wszystkie posty z tego wtku



Strona 2 z 4 • Zostao wyszukane 447 wypowiedzi • 1, 2, 3, 4